اخبار منتخب استان‌ها

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم آغاز عملیات بازسازی شهرستان‌های زلزله زده اندیکا و کوهرنگ تأکید کرد و گفت: بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله فرصتی برای محرومیت‌زدایی این دو شهرستان است.
شهردار همدان گفت: طی جلساتی که با پیمانکار فاز دوم پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر برگزار شد قرار بر این شد که با تخصیص منابع مالی مناسب از سوی شهرداری، پیمانکار شیف‌های کاری را افزایش دهد که هرچه زودتر این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: ماه آبان، بهار کتابخوانی  است و از توانمندی و ثمرات حضور کتابداران در کتابخانه‌های عمومی در این ایام  باید بهره گرفت.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی از فوت  ۱۸۳ نفر در اثر مسمومیت با منوکسید کربن از نیمه نخست امسال در استان خبر داد و گفت:  بر اساس آمار تجمیعی سازمان غذا و دارو و جمع آوری اطلاعات از ۴۴ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور  و سازمان پزشکی قانونی بیشترین مسمومیت که در این سال ها منجر به فوت شده است مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و محرک ها بوده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های یزد:

هم افزایی بین شهرداری های استان هدف و رسالت اصلی سازمان است

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان یزد گفت: هم افزایی بین شهرداری های استان هدف و رسالت اصلی سازمان است و این رویکرد در حوزه‌های مختلف ازجمله عمرانی، اقتصادی و اجتماعی پیگیری می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت : امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پنج روستای زیر ۱۰ خانوار در آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار می‌شوند.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی از تصویب صدور ۱۷ پروانه جدید در کارگروه استان خبر داد و گفت: نقش کارگروه استانی در تسریع و الکترونیکی شدن نحوه صدور پروانه متقاضیان، نحوه واگذاری خدمات به دفاتر و افزایش دسترسی مردم به مراکز خدمات دهنده قابل توجه است.
مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اظهار داشت: ۹۰ درصد جایگاه‌های سوخت به حالت عادی خود با نرخ بنزین سه هزار تومانی و نفت و گاز ۶۰۰ تومانی برگشته‌اند و هر لحظه در این آمار در حال افزایش است.
مدیر جهاد کشاورزی شیروان از تأمین ۹۵۷ هزار لیتر نفت گاز برای سوخت ماشین‌آلات بخش کشاورزی این شهرستان در فصل پاییز خبر داد و گفت: این میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور است که در هر فصل برای هر دستگاه تراکتور چهار سیلندر، ۸۰۰ لیتر و ۶ سیلندر ۹۰۰ لیتر سوخت تخصیص داده می شود.
رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: برخورد یک دستگاه خودرو کشنده با سانتافه، مرگ سه سرنشین خودروی سانتافه را رقم زد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از اجرایی شدن ۲۶۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۴۶ کیلومتر خط تغذیه گاز در مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد و گفت: هم اکنون از مجموع ۲۵ شهر استان ۲۴ شهر از امکان گاز بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گازرسانی شهری در این استان ۹۹.۹ درصد است.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بازرسی سه هزار و ۹۱۸ کیلومتر به منظور شناسایی و رفع نشت مرئی شیرآلات و لوله‌های شبکه توزیع خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۴۴۳ رشته انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که از این تعداد ۴۴۲ انشعاب تبدیل به مجاز و ۸۲۶ رشته انشعاب به طور کامل قطع شد.
زنگ خطر پیک ششم در قزوین؛

وضعیت آبیک قرمز شد

با اعلام رنگ بندی جدید شهرهای کشور در سامانه ماسک وضعیت شهر آبیک قزوین به جمع شهرهای قرمز کرونایی اضافه و شهر البرز نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده است.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: اکنون برای 5 روز ذخایر خونی موجود است و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم به همین سبب باتوجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در همه مراکز و پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود از مردم درخواست داریم تا با اهدای خون در این امر خداپسندانه سهیم شوند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر از ساماندهی دستفروشان این شهر خبر داد و گفت: اساس کار ساماندهی دستفروشان است، نه حذف آنها، زیرا معتقدیم که آن‌ها افراد آسیب‌پذیر هستند و  شهرداری در حال تهیه یک طرح ساماندهی جهت تعیین محل‌هایی به عنوان بازارچه‌های دستفروشی برای استقرار آن‌ها می‌باشد که نه کسبه ما آسیب ببینند و نه چهره سیما و منظر شهری آسیب ببیند و این دستفروشان هم به فعالیت خود بپردازند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبر داد:

کاهش شدید حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان این‌که تا پایان مهرماه، حجم کل آب ذخیره شده در پشت مخازن سدهای گلستان ۳۴ میلیون مترمکعب بوده که این رقم معادل ۱۴ درصد حجم کل سدها است، اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۹.۵۴ میلیون مترمکعب بوده که ۲۰ درصد حجم سدها را تشکیل می داد.
به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی اراک؛

جشنواره ورزش های ساحلی برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی اراک، جشنواره ورزش های ساحلی با یاد مرحوم پهلوان حاج تقی شمسی کلاهی برگزار شد.