جهان اطراف

سخنگوی مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد اعتصابی که حدود 8 درصد از تولید نفت و گاز این کشور را متوقف کرده بود، پس از گفتگوهای موفقیت آمیز با میانجی‌گری دولت پایان می‌یابد.
پس از آنکه دونالد ترامپ امیدها نسبت به چهارمین بسته محرک مالی دولت آمریکا را از بین برد و در حالی که میزان ذخایر نفت خام امریکا رشدی بیش از حد انتظار داشته است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

هفته گذشته به دنبال مثبت شدن تست ابتلای ترامپ ، بازارهای مالی بهم ریخت و بزرگترین سقوط قیمت هفتگی از ژوئن را برای نفت رقم زد. اما امروز سه شنبه، مرخص شدن ترامپ از بیمارستان باعث صعود قیمت نفت شده است.
چین در حال ساخت شهر هوشمند جدید «ضد کووید» با منطقه‌ای خودکفا است که با هدف فراهم کردن زندگی آسان‌تر برای افراد در صورت وقوع و تداوم وخامت همه‌گیری طراحی شده است.

چگونگی رقم خوردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا یکی از مهمترین سوالهایی است که غیر از سیاسیون، مردم عادی بویژه در کشور ایران، در ذهن خود می گذارنند و علت آن هم اهمیت این انتخابات در بسیاری از معادلات داخلی و خارجی در زمینه های مختلف، بویژه در حوزه اقتصادی است. 

وزارت امور خارجه فرانسه بار دیگر از نیروهای سیاسی لبنان خواست تا بدون هیچ‌گونه تأخیری دولت جدید را تشکیل دهند و هشدار داد که گزینه‌های و راهکاریهای فعلی که ادعا می‌شود منجر به بهبود وضعیت لبنان خواهد شد، وخیم‌تر شدن اوضاع را در پی دارد.
پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل با اشاره به ادبیات تند و خشن رئیس جمهور آمریکا در پی اعتراضات مردم به نژادپرستی در این کشور، گفت: ترامپ برای احیای چهره سیاسی خود همچنین حفظ قدرت آمریکا نیاز به دلایلی دارد، یکی از آن دلایل در سیاست داخلی، ایجاد دوگانگی و دو قطبی بودن است تا بوسیله این تحقیر بتواند میزان رای مطلوب را از نژاد خود بدست آورد.

آتش سوزی های جنگلی در ایالت کالیفرنیا؛

تخریب ۸۰۹ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) حریق موجب از بین رفتن حدود ۸۰۹ هزار هکتار از اراضی در ایالت کالیفرنیا شده است
شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، دیروز (سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) به ریاست مشترک «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین تشکیل شد و بر حفظ برجام و خروج آمریکا از آن و مردود بودن اقدام‌های واشنگتن در اعاده تحریم‌های سازمان ملل تأکید کرد.