جهان اطراف

یک استاد دانشگاه ترکیه گفت: ترکیه سال هاست که در مدیترانه شرقی در انزوا به سر می‌برد. دلیل انزوای ترکیه در این بستر دریایی، هم به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت آنکارا و هم به سیاست ضد ترکیه‌ای دولت یونان و قبرس جنوبی که در کنارشان اسرائیل، امپریالیسم آمریکا و اتحادیه اروپا و مصر قرار گرفته‌اند مربوط است.
استاد روابط بین‌الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا گفت: بایدن فعلا با مسائل مختلف داخلی در آمریکا درگیر است اما من فکر می‌کنم عزم قابل توجهی برای احیای مجدد توافق قبلی و مذاکره با ایران وجود دارد یا این‌که می‌خواهد توافق گسترده‌ای با ایران داشته باشد در هر صورت خواهان توافق با ایران است.
مقامات نظامی انگلیسی معتقدند که روسیه امکان حملات دقیق را داشته و این امر، آزادی عمل را از انگلستان و متعهدانش با کمک سیستم‌های دفاع ضدهوایی گرفته است. بدین ترتیب، روسیه می‌تواند برای توانایی‌های دفاعی انگلیس برای دفاع از منافعش در اروپا، شرق مدیترانه و خاورمیانه، خطر آفرین باشد.
یک منبع امنیتی عراقی خبر داد؛

انفجار تروریستی در بغداد

یک منبع امنیتی عراقی امروز (سه شنبه) از وقوع انفجار تروریستی در منطقه المشتل در شمال شرق بغداد خبر داد که تلفاتی برجای گذاشت.
عربستان عرضه نفت خام به حداقل چهار پالایشگاه در آسیا را پایین آورده و درخواست پالایشگاه‌های هند برای عرضه اضافی نفت در ماه آوریل را رد کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به فوت بیش از ۵۲۷ هزار نفر از مردم آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد: تعداد فوت شدگان از مجموع آمریکایی‌هایی که در جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و یازده سپتامبر کشته شدند، بیشتر است.
آمار منتشرشده نشان می‌دهد، در سال ۲۰۲۱، کانادا از ایالات‌متحده به‌عنوان محبوب‌ترین کشور برای ورود کارگران خارجی پیشی گرفته است و بر اساس نتایج یک نظرسنجی جهانی، دبی و ابوظبی از پنج شهر برتر در زمینه کار و فعالیت شغلی شدند.