جهان اطراف

مراسم خاکسپاری پرنس فیلیپ همسر ملکه انگلیس که قرار است فردا (شنبه) برگزار شود، به دلیل اختلافات خاندان سلطنتی با حاشیه‌های فراوانی روبرو شده است.
نسل جدید سریع سازی مسکن شامل یک دستگاه چاپگر سه بعدی در کارخانه احداث خانه‌های چاپی است که محصول آن به شکل لگو، مجموعه‌ای از قطعات قابل مونتاژ برای تبدیل شدن به یک خانه مسکونی را روانه زمین محل پروژه ساخت می‌کند.
منابع خبری، اقدام اخیر آمریکا در انتشار تصویر ناو موشک‌انداز یو‌اس‌اس ماستین که در حال دیده‌بانی از ناو گروه هواپیمابر چینی بوده است را با هدف ارسال پیام توصیف کرده‌اند.
نگاهی به آثار گرهارد ریشتر؛

هنرمندی که نقاشی را حماقت می داند!

گرهارد ریشتر، هنرمند آلمانی که سبک‌های بی‌شماری را در آفرینش آثار هنری تجربه کرده است، نگاه متفاوتی به هنر دارد و می‌گوید: «برای نقاشی کردن باید به آن عمیقاً اعتقاد داشت. دغدغه و شور نقاشی، ما را به این باور سوق می‌دهد که جهان را می‌توان با آن متحول ساخت. اگر چنین نباشد هیچ انگیزه‌ای برای کار باقی نخواهد ماند و بهتر است آن را رها کنیم. چون نقاشی اساسا حماقت است.»
شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین درگزارشی عنوان کرد: دولت بایدن تصمیم رئیس جمهوری قبلی این کشور را تغییر داد؛ اکنون نیز به گفته آنتونی بلیکن وزیر امورخارجه آمریکا تنها دو تا سه ماه برای فرصت آمریکا باقی است تا به برجام بازگردد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد اظهارات ولدیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در مورد پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم تر می کند.
پیونگ یانگ در حالی از حضور در المپیک توکیو انصراف داد که کره جنوبی و ژاپن گمان می کردند که می توان از این رویداد ورزشی به عنوان فرصتی برای عبور از بن بست دیپلماتیک با کره شمالی استفاده کرد.

دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی تماس تلفنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن برقرار ساخت و بر موضع ثابت عراق نسبت به امنیت اردن و ثبات این کشور به رهبری عبدالله دوم و اینکه امنیت اردن مکمل امنیت و ثبات عراق است، تاکید کرد.
منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از تحرکات نظامی آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش این کشور با همسایه خود روسیه خبر دادند.