جهان اطراف

وزیر کشور عراق به دعوت فرمانده کل انتظامی وارد فرودگاه مهرآباد شد و از سوی جانشین فراجا مورد استقبال قرار گرفت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه از قصد خود درباره بمباران رفح گفت و مدعی شد تل‌آویو قصد داشت نیروهای حماس را در شهر رفح هدف قرار دهد که ناخواسته غیرنظامیان حاضر در منطقه مورد هدف قرار گرفتند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اشاره به پیشنهاد غرب برای دادن چراغ سبز به اوکراین برای یورش به مسکو، اعلام کرد که ناتو باید بداند که با چه چیزی بازی می‌کند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی بدون اشاره به نقش دیگر کشورها در پیروزی در جنگ جهانی دوم ادعا کرد که این نیروهای مسلح آمریکا بودند که جهان را از نازیسم نجات داده و اروپا را در طی این جنگ آزاد کردند.

سرپرست ریاست جمهوری با تاریخی و برادرانه خواندن رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان، تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در دوکشور، به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تعاملات و تبادلات تجاری فیمابین تا چندین برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر در ۷۰ کیلومتری شمال غربی فانگاله اونگا در تونگا، روز دوشنبه به وقوع پیوست.
سازمان آگهی های پرسون