جهان اطراف

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد که مردی که به سلمان رشدی نویسنده مرتد و موهن به ساحت گرامی پیامبر اسلام (ص) حمله کرده و او را مجروح کرده بود با اتهامات تروریستی جدید و حمایت از حزب الله لبنان روبرو شد.

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه رئیس‌جمهور اوکراین مشروعیت خود را از دست داده، گفت این موجب پیچیده‌شدن روند صلح شده است.

فارغ از ارائه تهدات امنیتی به اوکراین و گفت‌وگو درباره انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا، سران ناتو در پشت‌ صحنه اجلاس امسال خود به شناسایی نقاط ضعف اروپا در صورت حمله روسیه پرداختند.

«کریستوفر رای» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور گفت که تمام تلاش خود را می‌کند تا اطلاعاتی در مورد تحقیقات جاری پیرامون سوء قصد به جان دونالد ترامپ به اعضای کنگره ارائه دهد.
پایگاه سیتالچای به دلیل امنیتی و تحت کاربری اسرائیل بودن آن برای ایران خطرناک محسوب می شود زیرا که در اختیار اسرائیل و سازمان های امنیتی آن قرار دارد. از این پایگاه معمولا برای جاسوسی علیه ایران استفاده می شود و همه خطر آن متوجه ایران است.
«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در سخنانی گفت که کشورش با وجود جنگ در غزه همچنان برای رژیم اسرائیل سلاح ارسال خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ است، گفت که می خواهد با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور این کشور که به احتمال بسیار زیاد نامزد حزب دموکرات برای این انتخابات خواهد بود، مناظره کند، اما هنوز با مناظره خاصی موافقت نکرده است.

به ندرت پیش آمده است که نخست وزیران اسرائیل در میانه انتخابات آمریکا با رقیب رئیس جمهور مستقر یا حزب او دیدار کنند و علت آن هم این است که هر دو حزب روابط راهبردی بسیار نزدیکی با اسرائیل دارند و چنین دیدارهایی ممکن است به نفع یکی و به زیان دیگری تفسیر شود و تلقی ناخوشایندی از روابط ایجاد کند.

وزیر افراط‌گرای کابینه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی از نامزدی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا حمایت کرده و گفت که با وجود او، رژیم صهیونیستی از حمایت لازم برای مقابله با گروه‌های مقاومت منطقه و ایران خواهد داشت.

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با معاون وزیر نیروی ایران گفت: تلاش داریم بدون هدر رفت آب رودخانه هیرمند، حقابه ایران را تامین کنیم و آب کافی از هیرمند به سمت ایران جاری شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه پکن از کشورهای خاورمیانه برای به دست گرفتن سرنوشت خود حمایت می‌کند، تاکید کرد: ما قاطعانه از مردم فلسطین برای احیای حقوق مشروع خود حمایت می‌کنیم.

کتاب خاطرات برادرزاده دونالد ترامپ به افشاگری از ابعاد تاریک تر شخصیت ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و وی را فردی نژادپرست توصیف می کند.

کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) در اولین واکنش به اظهارات مکرر کاندیدای ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان آمریکا درباره دوستی او با کیم جونگ اون، اعلام کرد که به اظهارات دونالد ترامپ در مورد تعامل با پیونگ‌یانگ اهمیتی نمی‌دهد.

وزرای امور خارجه و دفاع ژاپن و آمریکا در حال مذاکره بر سر تدوین سند مشترک بازدارندگی هستند، این سند به توکیو امکان می‌دهد در مواقع لزوم از چتر امنیت هسته‌ای آمریکا بهره‌مند شود.

سازمان آگهی های پرسون