جهان اطراف

گروه بزرگی از حامیان، شخصیت‌های عمومی و مدیران تجاری دموکرات در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند که از نامزدی در انتخابات کناره گیری کند.

تارنمای «هیل» با اشاره به مصاحبه از پیش ضبط شده «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» نوشت: دونالد ترامپ، شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» را مورد تمسخر قرار داده و آن را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت مسکو به دنبال آتش‌بس موقت با اوکراین نبوده و خواستار پایان کامل این درگیری است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند وزیر دارایی این رژیم معتقد است آتش‌بس ۴۲ روزه برای تبادل اسرا فرصتی را برای حماس جهت احیای قدرت نظامی‌اش فراهم می‌کند و او مخالف چنین قراردادی است حتی اگر ضامن توقف جنگ غزه نباشد.

در پی پیش‌بینی موج گرمای شدید تابستانی در غرب و شرق ژاپن امروز (جمعه) برای ۲۱ استان این کشور هشدار گرمازدگی اعلام شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با توجه به تحولات منفی روی داده که فضا را علیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مبارزات انتخابات ۲۰۲۴ رقم زده، نوشت که وی در بحران قرار گرفته است.

شبکه راشا تودی گزارش داد: اگرچه اسرائیل ادعا می‌کند در حال شکست نیروهای حماس است، حقایق چیز دیگری را نشان می‌دهد و اسرائیل در جنگی گرفتار شده است که قادر به پیروزی در آن نیست.