جهان اطراف

دیوان عالی آمریکا در حکمی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا برای اقدامات رسمی مصونیت دارد اما در زمینه اقدامات خصوصی از این مصونیت برخوردار نیست.

مجلس اعلای هند در آیین بازگشایی (لوک سابها) خود، ضمن ادای احترام به آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان، رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید کشورمان، آنها را «دوستان هند» خواند.

مجارستان اعلام کرد که از امروز (دوشنبه) ریاست دوره‌ای خود در اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند، ریاستی که 6 ماهه است و بوداپست شعار دوره ریاست خود را به‌صورت تلویحی از شعار انتخاباتی «دونالد ترامپ» الهام گرفته است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در صورت انصراف رئیس جمهور آمریکا از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، معاون وی گزینه اصلی جایگزینی اوست.

آمریکا و میانجیان عرب و اروپایی در تلاشند حملات مرزی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به جنگ گسترده‌تری در منطقه تبدیل نشود؛ مسأله‌ای که مدت‌هاست غرب را به دلیل قدرت حزب‌الله نگران کرده است.

نتایج نظرسنجی‌های انجام شده بعد از اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر مردم آمریکا تمایلی به دو نامزد حاضر ندارند. ۷۲درصد از مردم آمریکا هم نسبت به «توانایی شناختی» جو بایدن رئیس جمهور کنونی و دموکرات این کشور تردید دارند.

شبکه ۱۲ عبری گزارش داد که ارتش در حال گسترش منطقه حائل در امتداد ۱۴ کیلومتر از محور فیلادلفیا است تا به زعم خود تونل‌ها را تخریب کند و آنچه را «دستاوردهای» خود در رفح، جنوب نوار غزه می‌خواند، حفظ کند.