حرف وزارت‌خانه‌ها

رضامراد صحرایی در واکنش به بازتاب سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی «دربی» که گفته بود «در مورد آن فعلا تصمیم نگرفته‌ام»، اظهار کرد: معلم‌ها وقتی وارد کلاس جدیدی می‌شوند گاهی همان روز اول ممکن است نتوانند با آن بچه‌ها ارتباط برقرار کنند. آن روز، روز اول حضورم در دولت بود و با خبرنگاران مواجه شدم و بحث‌هایی کردیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله اول آن دسته از مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که ٣٢٠ هزار تومان از یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ گروه کالایی خرید کنند، مشمول ۲۰ درصد افزایش یارانه می‌شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در هیچ کشوری به طور رایگان بیمارستان ایجاد نکرده و چنین هزینه‌ای نخواهد کرد، گفت: برنامه اصلی دولت صادرات تجهیزات پزشکی با هدف ارزآوری است.
مشترکان صنعت برق امسال می‌توانند با هر میزان صرفه‌جویی در مصرف برق از پاداش‌هایی که تا ۲۰ برابر هم‌افزایش می‌یابد، بهره‌مند شوند و این موضوع با درست مصرف کردن می‌تواند محقق شود و این مشترکان در قبض برق خود آن را ببینند.
وزیر دادگستری دیپلماسی حقوقی و قضایی را دو امر مهم در حوزه حقوق بین ‌الملل بر شمرد و گفت: در دیپلماسی حقوقی لازم است نقش فعال و سازنده در شکل گیری قواعد و هنجارهای بین‌المللی داشته باشیم و ضمن لحاظ نظرات خود در این معاهدات و قواعد، امکان بهره‌مندی از منابع آن به عنوان تکیه گاهی برای حفاظت و صیانت از منافع خود را فراهم آوریم.
وزیر کار گفت: در حوزه کالابرگ اقدامات جدیدی را در دستور کار داریم؛ در گام نخست بنا بر این است که میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول ۲۰درصد افزایش دهیم البته به شرط خرید ۷۰ درصد ۹ تا ۱۱ قلم کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی.
وزیر امور خارجه گفت:‌ دولت آقای رئیسی دکترین سیاست خارجی متوازن را پیگیری می‌کند، البته ما با همه کشورهای جهان همکاری می کنیم، اما نگاه به همسایگان در اولویت است.
وزیر بهداشت گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه، ظالمانه و غیرقانونی نظام استکبار، مردم ایران را از دسترسی به برخی داروها و تجهیزات پزشکی محروم کرده است و سازمان بهداشت جهانی باید در این زمینه اقدامی مؤثر صورت دهد.