حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در مسئله واردات خودرو اولویت با خودروهای برقی است گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط ساده تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم و در درجه اول، اولویت با واردات تاکسی‌های برقی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است.
وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

شبکه ملی اطلاعات چقدر پیشرفت کرده است؟

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون با اتصال ۴۳۳۹ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، درصد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت از مرز ۹۲ درصد عبور کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از صدهزار سایت و سرویس پرکاربرد را برای ای‌پی‌های ایران تحریم و ممنوع کردند لذا سازوکاری طراحی شده تا برنامه نویسان و نخبگان از این سرویس ها بدون فیلترشکن استفاده کنند.


رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: گفت: متاسفانه در فضای مجازی شاهد یک ولنگاری هستیم و تاکنون پروتکلی برای حضور معلمان در فضای مجازی تدوین نشده است که بزودی اقداماتی را در این زمینه صورت خواهیم داد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: منطقه الموت به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان قزوین، نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است. در این راستا به جهت ساماندهی و مرمت قلاع تاریخی الموت، اعتبار لازم از سوی این وزارتخانه اختصاص می‌یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره درخواست افزایش دستمزد کارگران به دلیل رشد بهای برخی کالاها اظهار داشت: دولت در قالب پرداخت یارانه و همچنین افزایش حقوق، این موضوع را جبران کرده است.
با پیگیری های حقوقی بین المللی وزارت ارتباطات اتفاق افتاد؛

اینترنت «استارلینک» ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام کرد که ارایه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.
ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

مسئولیت فرماندهی سواحل آزاد شده مشخص شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس پیشنهادی که در لایحه برنامه هفتم ارایه شد برای در اختیار گرفتن سواحل آزاد شده از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسوولیت فرماندهی این مساله به عهده استانداران و شورایی با مسوولیت استانداران و دبیری مدیرکل میراث گردشکری و صنایع دستی گذاشته شد.
وزیر اقتصاد گفت: قانون مالیات مشاغل و اصناف نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و با توافقات خوبی که با اتاق اصناف داشتیم، به تمام شکایات اصناف رسیدگی خواهیم کرد.