حرف وزارت‌خانه‌ها

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: گفت: متاسفانه در فضای مجازی شاهد یک ولنگاری هستیم و تاکنون پروتکلی برای حضور معلمان در فضای مجازی تدوین نشده است که بزودی اقداماتی را در این زمینه صورت خواهیم داد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: منطقه الموت به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان قزوین، نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است. در این راستا به جهت ساماندهی و مرمت قلاع تاریخی الموت، اعتبار لازم از سوی این وزارتخانه اختصاص می‌یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره درخواست افزایش دستمزد کارگران به دلیل رشد بهای برخی کالاها اظهار داشت: دولت در قالب پرداخت یارانه و همچنین افزایش حقوق، این موضوع را جبران کرده است.
با پیگیری های حقوقی بین المللی وزارت ارتباطات اتفاق افتاد؛

اینترنت «استارلینک» ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام کرد که ارایه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.
ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

مسئولیت فرماندهی سواحل آزاد شده مشخص شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس پیشنهادی که در لایحه برنامه هفتم ارایه شد برای در اختیار گرفتن سواحل آزاد شده از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسوولیت فرماندهی این مساله به عهده استانداران و شورایی با مسوولیت استانداران و دبیری مدیرکل میراث گردشکری و صنایع دستی گذاشته شد.
وزیر اقتصاد گفت: قانون مالیات مشاغل و اصناف نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و با توافقات خوبی که با اتاق اصناف داشتیم، به تمام شکایات اصناف رسیدگی خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان‌های داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس‌ها استفاده می‌کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی، مقرر شده است ۴۰۰هزار واحد مسکونی در طی ۴سال دولت سیزدهم برای کارگران احداث شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند راهکار همه مشکلات کشور و ریشه همه آن‌ها در سازمان برنامه است، گفت: نباید رتبه‌بندی معلمین به چنین اتفاق بزرگی تبدیل می‌شد و سازمان برنامه به اندازه وزارت آموزش و پرورش مقصر بود.
رضامراد صحرایی در واکنش به بازتاب سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی «دربی» که گفته بود «در مورد آن فعلا تصمیم نگرفته‌ام»، اظهار کرد: معلم‌ها وقتی وارد کلاس جدیدی می‌شوند گاهی همان روز اول ممکن است نتوانند با آن بچه‌ها ارتباط برقرار کنند. آن روز، روز اول حضورم در دولت بود و با خبرنگاران مواجه شدم و بحث‌هایی کردیم.