حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت در پیام نوروزی گفت: امیدوارم امسال رشد تولید کالاهای سلامت محور فزونی یابد.
ضرغامی درباره بسته شدن برخی اماکن گردشگری گفت: وزارت میراث مسئولیت نظارت بر اماکن اقامتی را بر عهده دارد. بیش از ۱۸ هزار مرکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، بیش از ۵۲۰ هزار تخت اقامتی و ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ اتاق در حوزه اقامتی در کشور داریم، این‌ها همه مدیریت و نظارت می‌شود تا از هر جهت خدمات درستی داده شود، یکی از این مسائل سلامت اجتماعی و فرهنگی است.
وزیرکار از طراحی سامانه یکپارچه برای پرداخت تسهیلات اشتغالی خبر داد و گفت: مصوبات شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، لازم الاجراست؛ بنابراین پرداخت تسهیلات باید «پیوست اشتغال» داشته باشد.
عزت‌الله ضرغامی در جمع باستان‌شناسان از هشدارهایی که به او درباره استفاده از نام «کوروش» و «داریوش» پس از تحویل پست وزارت میراث فرهنگی داده شده بود و واکنش‌هایی که پس از شرح وضعیت معماری پس از انقلاب دریافت کرده بود، سخن گفت و درباره استفاده از غربی‌ها در مطالعات باستان‌شناسی، داستانی از «جن‌گیر» را در این‌باره تفسیر کرد.
وزیر امور خارجه در پیامی به همایش ملی دیپلماسی زیست محیطی گفت: دخالت های انسانی در چرخه های طبیعی محیط زیست و تخریب وسیع آن، از جمله مدیریت نامناسب منابع آبی، منابع انرژی و تخریب سرزمینی سبب شده اند تا توسعه و امنیت جوامع دستخوش نگرانی های واقعی و فوری شوند.

وزیر آموزش و پرورش؛

عادت کردیم از اولیا پول بگیریم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضع ارتباط با خانواده‌ها در مدارس پس از پیروزی انقلاب گفت: مدارس به تدریج محلی برای جذب افراد برای جبهه‌های جنگ شد و مدارس پس از مساجد سنگر اسلام و نظام بودند. کمک‌های مردمی که در آن زمان به جبهه‌های جنگ فرستاده می‌شد در مدارس جمع‌آوری می‌شد. همین امر موجب شد ما در نظام آموزش و پرورش عادت کنیم از اولیا و برای امور مدرسه پول بگیریم.

وزیر صمت به افزایش ورود هیات‌های تجاری به ایران اشاره کرد و گفت: از اول سال جاری تا کنون ۶۰ هیأت تجاری آفریقایی و ۳۰ هیات از روسیه به ایران آمده‌اند.