یادداشت‌ها

به فرمایش رهبری«آن کسانی که به نیروی غیرخدا و آمریکا متکی باشند، نتیجه چنین پشتگرمی‌های غلطی شکست می‌شود،لا یَستَطیعونَ نَصرَهُم» و «وقتی با توکل به خدا حرکت و خطر را قبول می‌کنیم، نتیجه پیشرفت و پیروزی است؛ این تجربه‌ ما است».
دانش‌آموزان کشور الان به صورت مساوی از امکانات آموزشی، معلم، فضای آموزشی، ابزار آموزشی و... به صورت مساوی برخوردار نیستند. بنابراین در طول سال‌هایی که دانش‌آموز درگیر تحصیل در مدرسه است درگیر مسائلی است که منجر به رقابت ناسالم در کنکور می‌شود
رجب نام نهری در بهشت است و بر اساس روایات، رحمت خداوند در این ماه به مؤمنان، بسیار اصابت می‌کند، ازاین‌رو آن را «رجب الأصَبّ» نامیدند. شناخت حقیقی این ماه و برکات آن را فقط باید از خداوند خواستار شد، چنانکه در دعای اول ماه رجب می‌خوانیم: «عَرِّفْنِی بَرَکَةَ هذَا الشَّهْرِ وَ یُمْنَه‏؛ خدایا، برکت و سعادت این ماه را به من معرفی کن.»
دغدغه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هدایت و ترویج هنجارها و الگوهای فرهنگی-رفتاری صحیح در چارچوب سیاست‌های فرهنگی ، معطوف به دغدغه های محیطی ما در حوزه روابط بین الملل است.
شورای رقابت اگر قصد خدمت به مردم را دارد (که ان شاء‌الله نیت همه گرامیان در این شورا خیر است) هم همت خود را به کار گیرد تا شرایط رقابتی بهتری در بازار خودرو با تنظیم بخشی به مقررات واردات خودرو (نه با این شکل و شمایل مقرراتی ضدرقابتی و تعرفه‌های نامعقول موجود و مصوب) از یک طرف و نیز ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واقعی و کارآمد و ایجاد کارخانه‌های تولیدی واقعی و رقابت پذیر و نه شرکت‌های مونتاژی رانتی از طرف دیگر، فراهم آورد که هم خیر دنیا در آن است و هم خیر آخرت.
به یاد سید ابوالحسن مختاباد که درغربت و نابهنگام درگذشت

غمش در نهانخانه دل نشیند

این راز ناگشوده، بازنهادن زندگی و مردن، چیست و حقیقتش را چگونه می توان گفت؛ به نثر و نوشتۀ استاد مجتبی مینوی «مرگ، آری مرگ، آن زمین کشف ناکرده که هرگز هیچ سالک از کرانش برنمی گردد…» این شاید بیانی دور و مبهم از آن واقعیت دردناک باشد و ما جز شکیب و ناله در برابر آن هیچ چاره و راهی نداریم.
مرگ های زودرس و افزایش شمار بیماران مبتلا به سرطان به ویژه سرطان خون و ریه از جمله مخاطرات هوای آلوده است که به گفته متخصصان در صورت عدم رفع معضل هوای آلوده،هر روز دامنه فراگیری آن گسترده تر هم می شود.
همانطور که «بحق» انتظار داریم سفارت‌های ما در کشورهای خارجی از هر تعرضی مصون بمانند، مادامی که روابط دیپلماتیک جریان دارد، دیگر کشورها نیز انتظارات متقابلی دارند.
چرا برخی دولت‌های غربی‌ستیزه‌جویی می‌کنند، مسئله‌ای منحصر به امروز نیست. فقط امروز نیست که پارلمان اروپایی به تبعیت از آمریکا، خواستار تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران می‌شود، یا در سوئد با حمایت پلیس، مراسم قرآن سوزی به راه می‌اندازند و در فرانسه، بر توهین به مقدسات اسلامی توسط نشریه‌ای مبتذل شارلی ابدو اصرار می‌ورزند
فرصت‌ها را دریابیم؛ قبل از جلب رضای حق، دست آشتی به سوی خلق دراز کنیم.حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) را تبریک عرض می‌کنم.
هنگامی که از عدالت و برابری سخن می‌گوییم، مهم‌ترین وجه آن عدالت و برابری قضایی است.
وقتی نیروی مسلح کشوری تروریست اعلام می‌شود و کشور متقابل نیز نیروهای مسلح آنها را تروریست اعلام می‌کند بیشتر نیروهای مسلح چه ایران و چه طرف‌های مقابل در خلیج فارس حرکت می‌کنند و در کشورهای حوزه خلیج فارس پایگاه دارند. لذا اگر بخواهند محدودیتی برای یک قایق سپاه ایجاد کنند، به‌طور متقابل ایران نیز مثل ماجرای کشتی انگلیسی که خدمه آن را بازداشت کردند برخورد خواهد کرد و مجموعه این مسائل تنش ایجاد می‌کند. و ضمن اینکه آمریکا نیز نمی‌خواهد این اتفا
دبیرکل حزب اتحاد ملت نوشت: چرا کار به جایی رسید که نسل جوان معترض این‌بار حتی روسری‌ها را سوزاندند؟ اینها واکنشی است به مقاومت در برابر برداشتن سقف‌های شیشه‌ای تحمیل پوشش به نام دینی که آمد تا به انسان فارغ از زن یا مرد بودن آن کرامت بخشد. آری اینچنین شد برادر همچنان بر شاخ نشسته‌اید و بن می‌برید .
وزیر مسکن دولت روحانی نوشت: روس‌ها با رندی و نامردی تمام و ما هم با بی‌تدبیری و موقعیت ناشناسی تمام وارد بازی روس‌ها شدیم. کشورها در باره‌ امنیت خود با هیچ‌کس شوخی ندارند. هم‌چنان‌که ما با هیچ‌کس در دوران جنگ شوخی نمی‌کردیم.
از دوران برده‌داری قدیم تا برده‌داری نوین کودکان و نوجوانان شاهد بیشترین بی‌عدالتی و ناملایمتی‌های گوناگون جسمی و فکری و روحی و اجتماعی قرار گرفته‌اند.
استقرار توده هوای سرد در هفته گذشته و تداوم استمرار آن احتمال افزایش مصرف انرژی برق و گاز و صدور انواع هشدارها از ناحیه سازمان هواشناسی، مدیران را واداشت که به کم هزینه‌ترین یعنی تعطیلی ادارات، بانک‌ها و سازمان‌ها روی آورند.
سموم شیمیایی بر سلامت انسان‌ها از دو طریق تاثیر میگذارند؛ نخست اثرات مضر سموم و کودهای شیمیایی بر سلامتی کاربران و دوم تاثیر باقی مانده‌ی این مواد در محصولات غذایی بر سلامت مصرف کنندگان.
سوناک معتقد است که برجام،  برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند بلکه تنها آن را به تأخیر می‌اندازد و روند پیشرفت آن را قدری دشوارتر می‌سازد.