نشست‌ها

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اشکال برخی از ما اصولگرایان این است که رقبای خود را به رسمیت نمی‌شناسیم و همین موضوع باعث می‌شود مشارکت کاهش پیدا کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها یک اصل شناخته شده و انکار ناپذیر در حوزه بین‌الملل و مبتنی بر منشور ملل متحد و البته یک اصل لازم الاجرا برای تمامی طرف‌ها است.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

پیگیری قضایی ترک فعل مسئولان در ماجرای آلودگی هوا

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت آلودگی هوا بر سلامت شهروندان، خواستار برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان در موضوع آلودگی هوا شد.
اژه‌ای در نشست مشترک مجلس و قوه قضائیه:

ما چیزی پنهان از نمایندگان مردم در مجلس نداریم

رئیس قوه قضاییه گفت: ما چیزی پنهان از نمایندگان مردم در مجلس نداریم؛ این فضا و بستر برای نمایندگان مجلس فراهم شده تا علاوه بر بازدید از مراکز و مراجع مختلف قضایی، بتوانند در چارچوب موازین قانونی از ندامتگاه‌ها و زندان‌ها نیز بازدید به عمل آورند و از نزدیک و به صورت ملموس در جریان مسائل حوزه زندانبانی و تحولات این بخش قرار گیرند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص تغییر محل گفتگو‌های رسانه‌ای دو وزیر را بی‌اساس دانست و دلیل این تغییر را بروز مشکل فنی و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی دانست که با تعییر مکان، این گفتگو در محل مذاکرات رسمی برگزار شد.
مشاور وزیر خارجه درباره امکان به دادگاه کشاندن ترامپ و دیگر مقامات امریکایی که دستور ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را صادر کردند گفت: این امکان وجود دارد و در حال پیگیری است.
بهادری جهرمی با بیان اینکه انتقال دانش و فناوری و احراز صلاحیت فنی و حرفه‌ای برای واردات خودرو دست دوم اساساً مطرح نیست، عنوان کرد: با اعلام کتبی این موضع شفاهی رئیس مجلس، واردات خوردروهای دست دوم به جریان خواهد افتاد.
در نشست مشترکی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار و رییس دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت؛

آغاز فصل جدیدی در توسعه مبتنی بر دانش چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف پیگیری مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به منطقه آزاد چابهار با رییس دانشگاه شهید بهشتی دیدار کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در پاسخ به انتقادات در خصوص لایحه حجاب و عفاف که اخیرآً از سوی این قوه تدوین و از سوی دولت به مجلس تقدیم شده گفت: این لایحه با اجماع جمعی سه قوه تهیه شده است.
در نشست اندیشکده پیشرفت گردشگری عنوان شد؛

خطر واگذاری و اجاره بناهای تاریخی

در نشست تخصصی درباره واگذاری بهره‌برداری و اجاره بناهای تاریخی به بخش خصوصی در اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران تاکید شد: ‌طرح اجاره بناهای تاریخی نه تنها موجب مرمت و حفظ بناهای تاریخی نمی‌شود، بلکه سبب مرمت غیراصولی و از بین رفتن هویت بناها و آسیب بیشتر به آن‌ها می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی و بروز ناپایداری های همرفتی در سطح استان از بعدازظهر روز شنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) خبر داده و اعلام کرده است که عمده بارش این سامانه در ارتفاعات و نیمه غربی استان و در روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) خواهد بود.
در راستای اجرای دستور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه مبنی بر بازبینی برنامه‌های سند تحول قضائی سال ۱۴۰۲ نشستی با حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی و جمعی از مدیران کل ادارات تابعه این معاونت برگزار شد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشورهای همسایه، به اهداف نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج که در ایران برگزار شد اشاره کرد و گفت: طی این نشست یک برنامه عملی چهارساله تدوین شد که بر سه حوزه‌ شبکه مراقبت‌های اولیه، مهار بیماری‌های مسری و بهداشت تجمعات انسانی تاکید می‌کند.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اجرای حکم اعدام حبیب اسیود گفت: تروریست یاد شده یکی از مشهورترین و بی پرواترین جنایتکارانی بود که از کشتن مردم بی گناه کشورمان ابایی نداشت.