ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

فیس‌کاپ به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تخصصی هوش مصنوعی در کشور برای چهارمین سال متوالی برگزار شد و در رویداد اختتامیه که 16 اسفند 1402 در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد و فیس‌کاپ میزبان فعالان، متخصصان و علاقه‌مندان حوزه هوش مصنوعی کشور بود.
دبیر اجرایی جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات گفت: نهمین دوره جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در روز دهم خرداد ماه پس از پایان کار هشتمین دوره، رسما فعالیت یک ساله خود را آغاز می‌کند.
ایلان ماسک، اپلیکیشن واتس‌اپ شرکت متا را متهم کرده است هر شب، داده‌های کاربران را برای اهداف تبلیغاتی، استخراج می‌کند.
عیسی زارع پور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پُرسون مشهد خاطره ای از شهید سید ابراهیم رئیسی نقل کرد.
دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی که شامل سه رویداد متوالی سالانه «چهاردهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار»، «ششمین همایش چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» و «سومین همایش معدنکاری دیجیتال» است، با حضور و حمایت ایرانسل برگزار می‌شود.
با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات صورت گرفت؛

افتتاح پروژه اتصال فیبر نوری در سه شهر استان قزوین توسط شرکت شاتل

پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها که میزان سرعت اینترنت را تا ١٠ برابر افزایش می دهد در سه شهر اقبالیه، الوند و مهرگان در استان قزوین توسط شرکت شاتل افتتاح شد.
۶ قرارداد «خرید تجهیزات بومی اولویت‌دار شبکه ملی اطلاعات و توسعه صادرات» بین ایرانسل و تأمین‌کنندگان داخلی، امروز با حضور آنلاین رئیس‌جمهوری امضا شد. افتتاح هفتادویکمین سایت 5G ایرانسل در استان البرز و بهره‌برداری از دو سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در استان‌های کرمان و کردستان، دیگر پروژه‌های ایرانسل بودند که در آستانه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، در حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شدند.
افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور

سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد

در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن رفع فیلتر «گوگل‌پلی» در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، گفت: ما برای رفع فیلتر «گول‌پلی» درخواست داده‌ایم، نظر ما بر بازگشایی است.
تصاویر واقعی مدل‌های مورد انتظار گوشی‌ گوگل یعنی پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو XL، فاش شدند. در این تصاویر، پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL را در کنار هم می‌بینیم؛ البته هنوز نام آن‌ها نهایی نشده است.
شعار ITU به مناسبت روز جهانی ارتباطات اعلام شد

نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار

به مناسبت روز جهانی ارتباطات، پیام اتحادیه ارتباطات مخابراتی ITU اعلام شد که در آن نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار به عنوان شعار سال ۲۰۲۴ مطرح شده است.
به بهانه هفته روابط عمومی؛

روابط عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی

مقوله روابط عمومی یا به تعبیر دیگر روابط انسانی، عمری به درازنای آفرینش بشر دارد و به سخنی از همان دم که آدمی بر روی زمین جنبیدن آغاز کرد، روابط او با محیط، طبیعت و هم نوعان خویش به عنوان بخش موثری از زیست بوم شروع شد. انسان بخرد آموخت که یگانه جایگزین جنگ و ستیز می تواند فصل دیگری به نام ارتباط نیز باشد.