ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دهقانی در دیدار با دانشجویان ایرانی خارج از کشور:

یکی از لازمه‌های اساسی کشور، حکمرانی نخبگان است

آن‌چه که امروز برای حل مسائل کشور به آن نیاز داریم و کم‌تر از ضرورت و اهمیت آن آگاه هستیم، نقش آفرینی نخبگان در عرصه حکمرانی است که در صورت تحقق این امر، مشکلات کشور حل خواهد شد.
دستیار رسانه ای و سیاسی رییس مجلس در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص تامین اینترنت ۳ برابر نیاز کشور نوشت: یا خبر ندارید وضع اینترنت چیست یا خبر دارید و اینگونه سخن می‌گویید، در هر دو صورت وای بر مردم و کسب و کارهای اینترنتی!
گاهی وزیــر ارتباطات آمارهایــی از وضعیت ســرعت اینترنت می دهد کــه خیلی عجیب اســت. مثال به تازگی گفته است که سرعت اینترنت موبایل دو برابر شــده اســت. باید از ایشان پرسید اینترنت ما یا اینترنت شما.
همزمان با آغاز نمایشگاه الکامپ، وزیر ارتباطات از نزدیک با دستاوردهای ویژه همراه اول در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال آشنا و همچنین در این بازدید پروژه ربات خودرو خودران نیز رونمایی شد.
بر اساس پیش‌نویس قانون، اگر غول‌های شبکه اجتماعی در حذف اطلاعات غلط و نادرست از پلتفرم‌هایشان مکررا کوتاهی کنند، میلیون‌ها دلار در استرالیا جریمه خواهند شد.
یک ماه پس از انتشار گزارش‌هایی جنجالی مبنی‌بر دسترسی واتساپ به میکروفون گوشی‌های اندرویدی، گوگل سرانجام واکنش نشان داد و تأیید کرد که عامل اصلی، یک باگ نرم‌افزاری در سیستم‌عامل اندروید بوده است.
رضا رشیدپور در واکنش به اظهارات زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره تلاش شبانه‌روزی برای افزایش سرعت اینترنت نوشت: شب ها را استراحت بفرمایید. تسمه تایم پاره می‌کنید.