ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نمایشگاه الکامپ 2023 در حالی رو به پایان می‌‌رود که نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور علاوه بر حضور در سالن 35 نمایشگاه بین‌المللی تهران، با مشارکت در برگزاری رویداد الکام تاکز، بابی در گفتمان‌سازی در حوزه‌های تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیک و هوشمندسازی گشود.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بازدید از دستاوردها و محصولات دیجیتال توسعه داده شده توسط گروه همراه اول، در جریان مأموریت پلتفرم‌های هوشمندسازی این اپراتور قرار گرفت.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی ضمن بازدید از سبد محصولات دیجیتال همراه اول در الکامپ 2023، در نشستی با مدیران ارشد اپراتور اول ارتباطی بر اهمیت واگذاری حوزه محتوا به لایه کارشناسی تأکید کرد.
شرکت گوگل اعلام کرد کارکنان اپلیکیشن نقشه ویز (Waze) را به دلیل ادغام سیستم تبلیغات این اپلیکیشن، با فناوری گوگل اَدز، اخراج می‌کند.
جمعی از مدیران بانکی کشور امروز به نمایشگاه الکامپ آمدند تا از نزدیک با محصولات دیجیتال اپراتور اول ارتباطی کشور آشنا شوند و تقاضای بهره‌برداری از راهکارهای هوشمندسازی همراه اول را داشته باشند.
جمعی از مدیران ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن بازدید از دستاوردهای گروه همراه اول در حوزه دیجیتال و هوشمندسازی، در نشستی صمیمانه به تبادل نظر با مدیران اپراتور اول ارتباطی پرداختند.
عصر جدیدی به نام عصر وب3 پدیدار شده است. برخی ویژگی‌های این عصر شامل فناوری غیرمتمرکز، توانمندسازی کاربران، تأکید بیشتر بر هویت دیجیتال، و حریم خصوصی هستند. محافظت از حضور آنلاینمان، با توجه به درهم‌تنیدگی بی‌سابقه زندگی‌مان با دنیای دیجیتال، هیچ‌گاه به‌اندازه امروز ضروری نبوده است. مقاله حاضر اهمیت هویت دیجیتال و حریم خصوصی را در وب3 با طرح مثال‌های عملی و واقعی بررسی می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان‌های داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس‌ها استفاده می‌کنند.