ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

اخیراً، برخی از مدل‌های تلفن همراه سامسونگ و نوکیا بدون صدور مجوز از سوی شرکت اصلی، توسط شرکت‌های داخلی تولید شده؛ اما مسئولان وزارت صمت و وزارت ارتباطات حاضر به پاسخگویی و شفاف‌سازی در این باره نیستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است.
شرکت متا پلتفرمز از سوی یک دادگاه استرالیایی به دلیل جمع آوری داده‌های کاربران فیس‌بوک از طریق اپلیکیشنی VPN بدون این که این عمل را افشا کند، به پرداخت جریمه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیون دلار استرالیا (۱۴ میلیون دلار) محکوم شد.
آرزوهای ایلان ماسک برای سایت شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اندونزی به مانع خورد و سایت ایکس دات کام (X.com) به دلیل مقابله با قمار و هرزه‌نگاری آنلاین، در این کشور مسدود شد.
سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که بررسی‌های صورت‌گرفته توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان نهاد تنظیم‌گر پیام‌رسان‌ها نشان می‌دهد امنیت پیام‌های خصوصی کاربران در پیام‌رسان «بله» حفظ می‌شود.
تیک تاک، پلتفرمی که ویدئوهای کوتاه را به استاندارد اینترنت تبدیل کرد، میزبان قابلیت پست متنی شده است تا با ایکس (توییتر سابق) رقابت کند.
یافته های یک بررسی جدید درباره سانسور آنلاین، نشان داد برخلاف تصور، کره شمالی یا چین، رکوردار سانسور نیستند بلکه این امارات متحده عربی است که سانسورزده‌ترین کشور جهان است.
ایلان ماسک تغییر لوگوی توییتر به "ایکس" را روز دوشنبه فورا به اجرا گذاشت اما برداشتن تابلوی قدیمی از ساختمان این شرکت در سانفرانسیسکو با دخالت پلیس، متوقف شد.
انگلیس اعلام کرد پلتفرم‌های شبکه اجتماعی و خدماتی مانند سرویس "گوگل اَدز" آلفابت را وادار خواهد کرد تبلیغات‌های کلاهبرداری از جمله کمپین‌های سلبریتی جعلی را متوقف کنند و به اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از دسترسی کودکان به تبلیغات مناسب بزرگسالان، دست می‌زند.
سرویس اشتراک گذاری ویدئوی تیک‌تاک در اقدامی که به عنوان گسترش مرزهای تولید محتوا توصیف کرده است، اجازه می‌دهد پست‌های متنی با حداکثر سقف هزار کلمه، ارسال شوند.
خبرها حاکی از آن است که شرکت ایلان ماسک، تسلا، می‌خواهد گوشی‌های هوشمندی را در فهرست محصولات خود قرار دهد که در نوع خود بی‌همتا خواهند بود، اگر این پروژه انجام شود، ما با پیشرفته‌ترین اختراع زمان حاضر رو به رو خواهیم شد؛ به نظر می‌رسد فناوری جدیدی در راه باشد.
طی حکمی ازسوی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، ابراهیم ملاحسینی به سمت مدیرکل تأمین تجهیزات فنی و خدمات پیمانکاری حوزه معاونت توسعه منابع، منصوب شد.
ایلان ماسک، مالک توییتر اعلام کرد با تغییر برند و جایگزین کردن "ایکس" به جای لوگوی "پرنده آبی"، اقدامات بیشتری انجام خواهد داد تا این شرکت شبکه اجتماعی را به مسیر جدیدی وارد کند.
رییس رگولاتوری فدراسیون روسیه در تهران به دیدن وزیر ارتباطات رفت و نشست مشترکی پیرامون موضوعاتی چون همکاری در مجامع بین المللی، حفاظت از کودکان در اینترنت و استفاده از تجربیات یکدیگر در حوزه طیف های فرکانسی برگزار شد.
بنا بر جدیدترین داده‌های منتشره، "تردز" (Threads) اینستاگرام که به عنوان رقیب جدید توییتر راه اندازی شده، دچار افول شده است.