ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تمام کسب وکارها و سکوها باید خود را ملتزم به رعایت قانون بدانند اما اگر چند کارمند دست به اقدام خلاف قانونی زده و هنجارشکنی کردند نباید به خاطر آنان یک سکو و یک کسب و کار که به هزاران نفر خدمات ارائه می کند، تعطیل شود.
دستگاه‌های هوشمند به ‌طور روزافزون در زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرند. با پیشرفت فناوری در دنیای موبایل، لوازم جانبی نیز به یکی از مهم‌ترین نیازهای هر کاربر تبدیل شده‌اند. از قاب‌های زیبا و محافظ‌های صفحه‌نمایش تا ساعت‌‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم، هر چیزی که ممکن است به یک موبایل نیاز داشته باشد، به‌عنوان لوازم جانبی شناخته می‌شود. از راه‌های بهینه‌سازی تجربه کاربری موبایل، استفاده از لوازم جانبی مناسب و کارآمد است. این لوازم جانبی می‌توانند کارکرد گوشی شما را بهبود ببخشند و به موبایل شما امکاناتی جدید اضافه کنند.
به دنبال اعمال محدودیت برای برخی از پلتفرم‌های خارجی و پیگیری جهت استقرار نماینده آنها در کشور، مسوولان کشوری همچنان معتقدند فعالیت این پلتفرم‌ها در کشور زمانی دوباره آغاز می شود که به قوانین ایران پایبند باشند.
برخورد نظارتی دولت چین، بیش از یک تریلیون دلار از ارزش بازار شرکت‌های بزرگ فناوری کاست اما مقامات این کشور اکنون از فشارها کاسته و خواستار سرمایه‌گذاری فناوری هستند.
رضا الفت نسب دبیر انجمن کسب و کار های اینترنتی، درباره رشد مهاجرت استارتاپ ها گفت: با توجه به اتفاقاتی که در یکسال اخیر رخ داده است، همچنین اتفاقاتی که این روز‌ها بابت موضوع حجاب می‌بینیم و با توجه به اینکه بسیاری از این کسب و کار‌ها توسط افرادی هدایت می‌شود که جوان هستند؛ تصور می‌شود که ادامه‌ی این نوع برخورد‌ها منجر به دلسردی خواهد شد. در حوزه استارتاپ‌ها، پتانسیل و ظرفیت مهاجرت نسبت به حوزه‌های دیگر بیشتر است. امروز برنامه‌نویس ماهر خیلی راحت می‌تواند از کشور خارج شود و یک درآمد خیلی خوب داشته باشد.
عیسی زارع پور درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رفع کندی اینترنت گفت: برخی از مشکلاتی که در شبکه وجود دارد مربوط به سال‌های گذشته است لذا سال‌ها کار می‌برد تا مساله حل شود. حل این مساله اقدامات بلند مدت و میان مدتی می‌خواهد.
در کمتر از پنج سال گذشته قیمت سیم کارت به ویژه سیم کارت 0912 با مبلغ کمی ثبت نام می شد اما در حال حاضر به عنوان یکی از دارایی های گران قیمت هر شخص معرفی می شود. علت این امر آن است زمانی که عرضه محصول و یا خدماتی نسبت به تقاضای افراد آن جامعه کاهش پیدا کند، شاهد افزایش قیمت در آن کالا یا خدمات هستیم. بنابراین چون سیم کارت کد 1 ، کد 2، کد 3 و ... کارنکرده عرضه نمی شود قیمت آن بالاست.
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توانسته است ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند؛ به گونه ای که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان می‌دهد تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از ۲۲ میلیون نفر است.
با گذشت یک ماه از دستور و ماموریت رئیس‌جمهوری برای پیگیری وضعیت اینترنت، برخی راهکارها برای حل مشکلات در تازه‌ترین جلسه برگزار شده، ارائه و مقرر شد این کارگروه تا جلسه بعدی شورا به فعالیت خود ادامه دهد.
مسئول روابط عمومی وزارت ارتباطات خبر داد که خبری که به نقل از توئیتر وزیر ارتباطات منتشر شده صحت ندارد.
گزارش جدید سازمان ملل توصیه کرده است که برای مقابله با ایجاد اختلال در کلاس درس، بهبود یادگیری و کمک به محافظت از کودکان در برابر آزار و اذیت سایبری، استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس ممنوع شوند.