دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۳ از روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه خبر داد.
رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این دانشگاه یک سوم ظرفیت رشته‌های تصویب شده در وزارت علوم را به خود اختصاص داده است، گفت: هیچ کدام از رشته‌های دانشگاه پیام نور متوقف یا ادغام نخواهند شد.
مساله فقط به مهاجرت پزشکان و نخبگان محدود نمی شود به طوری که گفته شده است حدود یک ونیم میلیون نفر در صف مهاجرت هســتند، موضوعاتی مثل نبودن شغل مناســب برای فارغ التحصیلان، ناکافی بودن درآمد شاغلین برای تامین هزینه های زندگی و تورم موجود که امید به آینده را در جوانان کاهش داده است از جمله عواملی هستند که روی تمایل آنان به مهاجرت اثر گذاشته است.
بر اساس شیوه‌نامه و قواعد آموزشی دانشگاه تهران، دانشجویان دکتری که دو بار در ارزیابی جامع مردود شوند، از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم خواهند شد.
در پی درگذشت دکتر محمد پژوهی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون آموزشی اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون آموزشی وزیر بهداشت در پیام‌های جداگانه درگذشت این استاد دانشگاه را تسلیت گفتند.