عکس

عکس ها و فیلم ها و صداهای ماندگار و مستند ایران و جهان را در رسانه پرسون ببینید.

بازار قیصریه اصفهان، بازاری است که به واسطه معماری زیبا و هم جواری با میدان نقش جهان از شهرت خوبی برخوردار است اما در کنار این معماری منحصر به فرد، این مشاغل هستند که به بازار روح و جان می بخشند. مشاغلی که اکثرا فقط در اصفهان وجود دارند و آشنایی با آنها خالی از لطف نسیت.
باغ ارم باغ ایرانی تاریخی منحصربفرد است که درسی وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو درسال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی ثبت گردید و شامل چند بنای تاریخی هنری نفیس و باغ گیاه شناسی می‌ شود.
مجموعه بیستون واقع در شهر بیستون کرمانشاه، تعداد زیادی آثار تاریخی نظیر مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروانسرای شاه ‌عباسی، نقش‌برجسته مهرداد دوم، فرهاد تراش و غیره را در خود جای داده است و از همین رو از مناطق مهم باستان‌شناسی در ایران به حساب می‌آید. یکی از آثار این مجموعه، سنگ‌نوشته و نقش‌برجسته حجاری‌شده داریوش است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. علاوه بر این، وجود غارهای متعدد در کوه بیستون از حضور انسان در این منطقه در دوران پارینه‌سنگی حکایت دارند.
منطقه بیابانی ابو غویر که به کویر ابو غویر شهرت دارد در جنوبی ترین قسمت استان ایلام و در نزدیکی مرز استانی خوزستان و کشور عراق قرار دارد. پوشش جانوری منطقه متشکل از مارهای مناطق بیابانی، انواع عقرب، جکو و آگاما، سارگپه بیابانی، عقاب دشتی، جرد؛ پاکسواکی و… است.
اعزام کاروان سلامت توسط امور داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان دلفان با همکاری بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم میربگ شهرستان دلفان.

به گزارش خبرنگار پرسون : در این روز خدماتی ازقبیل توزیع بسته بهداشتی ،توزیع ماسک ، نمونه گیری تست کرونا ( رپید تست ) ، تب سنجی ، آموزش پیشگیری از بیماری تب مالت ( بروسلوز ) و غربالگری تست فشارخون

همچنین بسته های غذایی با ارزش هر کدام ۴۵۰ هزار تومان و بسته بهداشتی به ارزش سه میلیون تومان در مناطق محروم دلفان توزیع شده
روانپزشک ها ، روانشناس ها و جامعه شناس ها؛ همگی بر این باور هستند که شرایط مختلف آب و هوایی، روی خُلق و خوی مردم تاثیر دارد.
برف به علت رنگ سفید که رنگی خنثی و آرامش بخش است باعث خوشحالی مردم می شود.
سلامت روح به سلامت جسم تاثیر دارد؛ زمانی که روح آدم در سلامت باشد، باعث میشود که با نشاط تر و هدفمندتر زندگی کند.
ساعت ۷:۳۸ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک پاساژ (تیمچه) در بازار تهران به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان هفت ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. حدود ۳۰ باب مغازه در این حادثه با متراژهای کم و زیاد که پر از اجناس بود، کاملاً دچار آتش‌سوزی و شیشه‌ها و برخی از دیوارها در این حادثه تخریب شد و به پایین فرو ریخت. اکنون هنوز اطفای کامل آتش‌سوزی صورت نگرفته اما حجم زیادی از شعله‌های آتش مهار شده است.
مردم انقلابی مشهد مقدس با گرامی داشتن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت رژه‌ موتوری و خودرویی شرکت کردند.
با بالا رفتن هزینه تعمیر و نگهداری لنجهای چوبی و با ورود قایقهایی از جنس فایبر گلاس با قیمت مناسب، بیشتر مردم لنجهای خود را در این مکان رها کرده اند. لنج هایی که روزگاری همراه مردم بوده اند اکنون در آخرین مقصد خود، ساحل اروند رود آبادان به گل نشسته اند.
شهرستان دلفان با بیش از ۲۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از شهرستان‌های سردسیر و کوهستانی استان لرستان به شمار می‌رود به‌طوری‌که از این منطقه به‌عنوان «سیبری لرستان» یاد می‌شود و هرساله شاهد بارش برف و یخبندان در این شهرستان هستیم.شدت سرما در این شهر به حدی بود که حتی شاخه های درختان هم قندیل بستندو تصاویر بسیار زیبای را به وجود آوردند.
قاسم‌آبادِ تکل‌حسن در شهرستان رودبار‌ در جنوب استان کرمان یکی از روستاهایی بوده که با عشق اهالی به سردار دل‌ها چنین نام گرفته و متاسفانه در حادثه سیل اخیر دچار خسارتهای بسیاری شده است. در حالی که خاطره حضور شهید سلیمانی برای کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان هنوز در ذهن‌ها پابرجاست، با گذشت چند هفته از سیل، تا کنون هیچ مسئولی برای بررسی خسارت یا وضعیت سلامت اهالی این روستای مظلوم دیار حاج قاسم مراجعه نداشته است. هنوز داخل خانه‌های کپری پر از گِل و لای است و برای تهیه آب و اندک غذا نیازمند کمک هستند
منبع:تسنیم
ُگنبَدِ کاووس یا گنبد قابوس مرکز شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان است. نام این شهر از برج قابوس که در این شهر قرار دارد و بلندترین برج آجری دنیاست، گرفته شده است. این شهر مرکز ترکمن صحرا در قرن اخیر محسوب میشود.
این بنای تاریخی به شماره ۸۶ درسال ۱۳۱۰ خورشیدی در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است و در دهم تیر سال ۱۳۹۱ هم در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.
در حال حاضر مرمت این بنای تاریخی با همکاری گروه مرمت و مطالعات معماری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با تمرکز بر مرمت قسمت مخروطی به دلیل فرسایش‌های زیستی در پوسته خارجی بنا و رویش بوته‌ها در حال انجام است.
نقشه اصلی گنبد کاووس به‌وسیله کارشناسان آلمانی، مطابق با اصول شهرسازی طراحی شد و به همین دلیل دارای خیابان‌های متقاطع است و همچنین الگوی شطرنجی فاقد معابر تنگ و قدیمی را دارد.
اغلب ساکنان شهر گنبد ترکمن‌های ایرانی هستند. بقیه جمعیت این شهرستان را بومیان، فارس زبانان و همچنین مهاجرانی از مناطق دیگر از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان، شاهرود، سمنان و خراسان تشکیل می‌دهند. حدود ۶۰٪ مردم سنی مذهب (ترکمن و بلوچ) و حدود ۴۰ درصد شیعه (فارسی زبانان و ترک‌ها) هستند.
ترکمن‌های ساکن گنبد کاووس متشکل از سه ایل بزرگ «یموت»، «گوگلان» و «تکه» هستند و در بین این ایلات ،ایل یموت به عنوان بزرگترین واصیل‌ترین ساکنان این شهر تاریخی شناخته شده و به دو طایفه بزرگ «آتابای» و «جعفربای» تقسیم می‌شود.اکثریت ترکمن‌های ساکن گنبدکاووس افرادی هستند که از سال‌های گذشته تاکنون به دلایل مختلف از شهرها و روستاهای اطراف به شهر گنبدکاووس مهاجرت کرده و در محله‌های مختلف آن با فرهنگ وعادات غذایی که متاثر از نوع معیشت و محیط جغرافیایی قبلی آنان بوده ساکن شده‌اند.
با این وجود دیگر اقوام مانند طبری‌ها (مانند کتولی‌ها، استرآبادی‌ها و مازندرانی‌ها)، فارسی‌زبانان (مانند سمنانی‌ها، سیستانی‌ها و خراسانی‌ها)، آذربایجانی‌ها، بلوچها و قزاق‌ها نیز در این شهر زندگی می‌کنند.
طی دو هفته اخیر چند جبهه هوای سرد بیشتر مناطق نیم کره شمالی جهان را درنوردید و همه‌جا را سفید‌پوش کرد. عکاسان حرفه‌ای مجموعه‌ای متنوع از صحنه‌های برفی را با دوربین‌های خود ثبت کردند، صحنه‌هایی که هرکدام هیجان و جذابیت خاص خود را داراست.
به گزارش خبرنگار پرسون در چند روز گذشته شهرستان دلفان همانند سایر مناطق غرب کشور شاهد بارش‌ برف و کولاک بود.

در پی این بارش ها زمینه انجام تفریحات زمستانی در دامنه های کوهستانی شهرستان دلفان فراهم شد.

با بارش برف و با توجه به برف گیر بودن ارتفاعات دلفان، مردم این دیار از نقاط مختلف لرستان و همچنین استان های همجوار پذیرای مهمانان زیادیست و این پتاسیل مهم که متاسفانه جهت ساماندهی و مدیریت بعنوان یک پیست زمستانه نادیده گرفته شده است بساط شور و نشاط را در هوای زمستانی گرم نگه داشته است.
قلعه تاریخی قمیشلو، مربوط به دوره قاجاریه و از مهم‌ترین آثار تاریخی نجف آباد در استان اصفهان است. این قلعه در مرکز پارک ملی و حیات وحش قمیشلو قرار گرفته است.
این منطقه گردشگری و تاریخی در سال‌های اخیر به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد، اما بی توجهی به این بنای تاریخی در سایه کشمکش‌های محیط زیست و میراث فرهنگی موجب تخریب و فروپاشی آن شده است. قلعه تاریخی قمیشلو در اسفند ۱۳۸۰ با شماره ۵۴۳۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۱۳۸۶ به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهرستان تیران و کرون معرفی شد. قلعه قمیشلو دارای برج و حصار است و حیاط خلوت‌ها، اصطبل‌ها، انبار، محل استقرار نگهبانی و خدمه، حمام و فضا‌های متعدد که شامل ۲حیاط خلوت و ساختمان اندرونی و بیرونی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ابوزیدآباد نام محلی در شهرستان آران و بیدگل کاشان است. برای دیدن این کویر باید راهی شمال شرق کاشان شوید. راه رفتن روی شن‌های روان و سکوت و آرامش این کویر بیش از هر چیز شما را برای سفر به این منطقه تشویق خواهد کرد. تورهای سفری هرساله با توریست‌های داخلی و خارجی برای رسیدن به ابوزیدآباد مسافر جاده‌ منتهی به آن می‌شوند.
بزرگترین تولید کنندگان نیشکر در دنیا؛ برزیل، هند، تایلند، چین و استرالیا میباشد. در کشور ما با رشد هفتاد درصدی در سال ۱۴۰۰ ؛ تولید نیشکر بالغ بر هفت میلیون تن رسیده است.
قطب نیشکر در ایران؛ استان خوزستان، مازندران و برخی از شهر های استان گیلان میباشد.
کشت نیشکر در خوزستان از اواخر مرداد آغاز و تا آخر مهر ادامه دارد ولی در استان مازندران کشت آن در اوایل بهار آغاز میشود.
در خوزستان برداشت آن عموماً در اوایل بهار و در مازندران در اواخر پاییز یا اوایل زمستان انجام میشود.

این محصول دارای کربوهیدرات ، پروتئین ، کلسیم ، فسفر ، آهن ، زینک (روی) ، پتاسیم ، ویتامین ای بی سی است . باعث کاهش وزن و جوان سازی پوست و از بین بردن آکنه ( در صورت استفاده موضعی ) ، ازبین بردن بوی بد دهان میشود و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری میکند .
برای افراد مبتلا به دیابت مناسب میباشد . سموم را از بدن دفع میکند و باعث درمان عفونت های دستگاه ادراری میشود . سیستم ایمنی را بالا میبرد .
هیچ وقت آب نیشکری که پانزده دقیقه بیرون از یخچال بوده را استفاده نکنید چون باعث اثرات منفی روی معده و روده میگذارد .
آیین جشنواره مردمی فیلم عمار در استان یزد با حضور رئیس سازمان فرهتگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری، دختر شهید پاکنژاد و فعالان اجتماعی و رسانه ای در منزل شهید سیدرضا پاکنژاد پزشک شهیر یزدی و نماینده مردم در مجلس اول برگزار شد.
دریا ( دریاچه ) خزر، بزرگترین دریاچه دنیا است که دارای ذخایر نفتی و گازی است و گونه های مختلف ماهی ها در آن زندگی میکنند.
فصل بهار زمان تخم ریزی ماهی ها است و در فصل پاییز صیادان مجاز در خطه شمال، تور های خود را آماده میکنند.
ماهی هایی که صید میشوند از نوع کفال، کپور و سفید است که ماهی سفید سهم بیشتری را به خود اختصاص میدهد.
طول تور ماهیگیری هزار متر و ارتفاع آن به هفت تا ده متر میرسد. قُطر سوراخ های تور به گونه ای طراحی شده که فقط ماهی های بزرگ و بالغ را به خود میگیرد تا ضرری برای نسل ماهی ها نداشته باشد.
تظاهرات در قزاقستان، انعکاس مراسم شهید سلیمانی در ایران، سیل در برزیل، پیامدهای فوران آتشفشان در لاپالما و برف در کابل، چشمگیرترین تصاویر سراسر جهان در هفته جاری را تشکیل می‌دهند.
بازار بزرگ ایران یا ایران مال یک محیط تجاری، تفریحی و فرهنگی است که مانند یک شهر کوچک بین تهران و کرج قرار دارد و از بهترین مراکز خرید تهران به شمار می رود.

ایران مال جز ۵ مال بزرگ جهان و خاورمیانه است. این بازار بزرگ در شمال غربی تهران واقع شده است و در نزدیکی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) قرار دارد.

بازار بزرگ ایران شامل مسجد جامع، شربت خانه ایران مال، پردیس های سینمایی، باغ ماهان ایران مال، باغ دیدار و همچنین بازار سنتی است. کتابخانه جندی شاپور و تعداد زیادی تالار دیدنی هم از قسمت های تماشایی معماری مجموعه بازار بزرگ هستند. ایران مال با دارا بودن تمامی این جاذبه ها به یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی تهران تبدیل شده است.