عکس

عکس ها و فیلم ها و صداهای ماندگار و مستند ایران و جهان را در رسانه پرسون ببینید.

پرچم حرم حضرت معصومه(س) عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه به مناسبت سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت(س) در میان زائران و محبان اهل‌بیت(ع) گردانده شد و طی مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و مداحی سید رضا تحویلدار بر فراز گنبد حرم برافراشته شد.
مراسم بزرگداشت سالروز حکیم ابوالقاسم فردوسی، عصر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، با حضور جمعی از مردم و مسئولین در مجموعه فرهنگی توس و در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ برگزار شد.
جشن بزرگ ازدواج دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی تهران بعدازظهر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور ۱۵۰ زوج در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
هر ساله هجدهم اردیبهشت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده توسط کشورهای مختلف به صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.نام جمعیت هلال احمرمی تواند برای افراد مختلف جامعه تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه باشد،عده ای آن را سازمانی پیشرو و پاسخگو درارائه خدمات امداد و نجات درحوادث و سوانح،بعضی ها آن را تامین کننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی حمایتی می شناسند
به منظور بررسی مشکلات حوزه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) جلسه ای با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل گمرک ایران، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون نظارت و رئیس مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.
«اسلام آباد» یکی از محلات بزرگ و حاشیه‌نشین جنوب غربی گرگان است که ساکنان آن با کمبود امکانات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی مواجه هستند، امکاناتی که از مهمترین پیامدهای نبودن آن‌ها را می‌توان آسیب‌های اجتماعی و بیکاری در بین نوجوانان و جوانان منطقه دانست. در این منطقه معضلات شهری و فعالیت تعداد زیادی از انبارهای ضایعاتی، وضعیت بهداشت ساکنان را به خطر انداخته است. از سوی دیگر موضوعی که در این محله بیشترین نگرانی‌ها را به دنبال دارد، اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در بین ساکنان منطقه است.

از سوی دیگر در منطقه اسلام‌آباد شهر گرگان هنوز تعدادی از آثار تاریخی از قرون اولیه اسلام تا دوره صفویان باقی مانده‌اند که از جملۀ آن‌ها می‌توان به تپه «قلعه خندان» اشاره کرد که در دوران باستان از آن به عنوان منطقه‌ای تدافعی با ۱۲ برجک دیده‌بانی استفاده می‌شده است، اما امروزه کودکان منطقۀ اسلام‌آباد از آن به عنوان مکانی برای بازی‌های خود استفاده می‌کنند و حتی معتادان و کارتن‌خواب‌ها این مکان را به پاتوقی برای خود تبدیل کرده‌اند.
رضا کامران سامانی

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ بزرگترین رویشگاه لاله واژگون در جهان می باشد. این دشت با ۳۶۰۰ هکتار وسعت در شهرستان کوهرنگ و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. محدوده‌ای از این دشت به عنوان اثر طبیعی ملی لاله واژگون تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران قرار دارد.
مراسم وداع با پیکر شهید تاره تفحص شده دوران دفاع مقدس «جانی بت اوشانا» عصر چهارشنبه ( ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور جمعی از خانواده شهدا و هموطنان آشوری در معراج شهدا تهران برگزار شد.

مراسم رژه روز ارتش صبح سه شنبه ۲۹ فروردین با حضور سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور و فرمانده‌هان نیروهای مسلح برگزار شد.
چشمه‌علی یک از نقاط دیدنی شهر ری به شمار می‌رود. این چشمه کاربرد دیگری هم برای اهالی منطقه دارد و آن هم شست‌وشوی فرش در ایام نزدیک به عید نوروز است.
منبع: فارس
خستگی از تن‌ت در می‌آید اگر یک چای خودت را مهمان کنی. چای باید دمی باشد، اگر هل و گلاب و عطر و طعمش هم باب میل باشد که دیگر هیچ! اگر مهمان باشی که حتماً عزیزی ولی اگر مهمان آدم رئوف و رحیمی باشی وضع فرق می‌کند. تو این چای را مهمان بهترین بندگان خدایی. چایخانه حرم حضرت رضا (علیه السلام) حال و هوای دیگری به این آستان نورانی بخشیده است. گوشه دنجی از صحن کوثر، چایخانه حرم چشم‌ انتظار زائران است و خادمان با چند لیوان چای گرم پذیرای دلدادگان حضرت هستند.
شیراز همیشه با بهارش شهره می بوده، بهاری که با شکوفه‌های درختان بادام و سیب و آلبالو و نسترن و ... آغاز می‌شود و با به گل نشستن درختان نارنج، در اردیبهشت بهشتی شهر راز، تداوم می‌یابد. در آستانه بهار، صدها هکتار از باغات بادام منطقه زیبای گردشگری مهارلو در ۲۰ کیلومتری شیراز، لباسی سفید از شکوفه‌های زود هنگام بهاری به تن کرده و در اینجا می‌توان به زیبایی هر چه تمام‌تر، طنازی بهار را مشاهده کرد. عطر دل انگیز شکوفه‌های بادام و طبیعت فوق‌العاده زیبای دریاچه مهارلو در این ایام با نشاط، دل هر رهگذری را می‌رباید.
هر ساله سیل عظیمی از جمعیت از هر نوع قشر و نژادی، با پای پیاده و کوله باری از عشق و معرفت راهی سرزمین نور می شوند.

در این مسیر هریک به نحوی با برپایی موکب های رفاهی و خدماتی و درمانی و پذیرایی عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می دهند.

بخشی از زیبایی های این سفر را از دوربین پرسون نظاره گر باشید.