اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور ضمن تشبیه خود به «نلسون ماندلا» گفت حاضر است به زندان برود، اما نه به خاطر جرائمی که او را به ارتکاب آنها متهم کرده‌اند.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور درباره پاسخ آمریکا به پیام مهم ایران عنوان داشت: آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند. این پاسخ نشانگر این است که ایالات متحده توقع انتقام و پاسخی بزرگ از سوی ایران را دارد.
در میان مهمترین و برجسته‌ترین منتقدان ترامپ، معاون‌های سابق او هستند که با او از نزدیک در کاخ سفید همکاری می‌کردند. یک گروه سه نفره از معاون‌های رئیس جمهور سابق آمریکا شامل «سارا متیوز»، «آلیسا فارا گریفین» و «کسیدی هاچینسون» در ماه‌های گذشته در مصاحبه‌هایی با ترامپ مخالف کرده‌ان
استعفای زنجیره‌ای وزرای کابینه، که شامل وزیر کشور پرو نیز می‌شود، به دنبال آن اتفاق افتاده است که پلیس این کشور تحقیقات در خصوص ادعاهای مرتبط با تملک غیرقانونی ساعت‌های رولکس گران‌قیمت توسط خانم بولوارته را آغاز کرد.
یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید کاخ سفید در حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نقش نداشته و اسرائیل تنها در دقایق آغازین این عملیات متجاوزانه و بدون ارائه جزئیات به آن‌ها اطلاع داده است.
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح امروز-سه‌شنبه- در بیانیه‌ای ادعا کرد پهپادی که آن را به ارتش یمن نسبت داده منهدم کرده است.
محمدجواد ظریف وزیرخارجه سابق در کتاب جدید خود با نام پایاب شکیبایی عنوان کرد: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند و افشای خرید پهپاد ایرانی نمونه قربانی کردن ایران برای منافع ملی روسیه است.
ترامپ ۷۷ ساله، تمام عمرش ثروتمند بوده است. اما ثروت او که قبلا به ۳.۱ میلیارد دلار می رسید، عمدتا شامل املاک و مستغلات است که مشخص شد ارزش آنها و شرکتش به مدت بیش از یک دهه، میلیاردها دلار در سال افزایش یافته است تا شرایط بهتری در زمینه وامها داشته باشند.
در حالی که تصور می رفت امپراتوری تجاری دونالد ترامپ روز دوشنبه به مخاطره بیافتد، در عوض، این روز به بزرگترین روز برای ثروت رئیس جمهور سابق آمریکا تبدیل شد.
یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن به اطلاعاتی دست یافته که دست داشتن «داعش خراسان» در حمله به سالن کنسرت در مرکز خریدی در حومه مسکو را تایید می‌کند، اما سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه در این باره اعلام کرده، صحبت از سرنوشت و هویت عاملان حمله «هنوز زود است».