اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رسانه رسمی کره شمالی با انتقاد شدید از آمریکا و اروپا در وتوکردن قطعنامه‌های روسیه و برزیل برای برقراری آتش‌بس در غزه اعلام کرد که واشنگتن مسئول اصلی وقوع وضعیت غم‌انگیز انسانی در غزه است.
منابع مطلع به شبکه سی‌ان‌ان گفتند دولت آمریکا به منظور «تلاش برای آزادی گروگان‌های بیشتر و تداوم کمک‌های انسانی» به غزه، به رژیم صهیونیستی فشار آورده تا عملیات زمینی به غزه را به تعویق بیندازد.
آمریکا در قطعنامه پیشنهادی خود به شورای امنیت در رابطه با بحران در غزه، قاطعانه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و با تکرار ادعاهای خود خواستار توقف آن‌چه ارسال سلاح به حماس از سوی ایران عنوان کرده، شده است.
حساب کاربری متعلق به رئیس‌جمهوری آمریکا در اینستاگرام گاف داد و تصویری از دیدار او با گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی مستقر در اراضی اشغالی را در حالی که چهره‌های این نیروها کاملا مشخص و پنهان نشده بودند منتشر کرد.

اتاوا اعلام کرد در ادامه اختلافش با دهلی بر سر پرونده قتل یک رهبر جدایی طلبان سیک در ماه ژوئن در خاک کانادا، بیش از ۴۰ دیپلماتش را از هند خارج کرده است.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از اجازه ورود به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داده است.

روزنامه هافینگتون پست با اشاره به اظهارت کارمندان دولت آمریکا، به ویژه مسلمانان و عرب‌تباران به برقرار شدن «فرهنگ سکوت» و «خودسانسوری» در میان آن‌ها در پی حمایت‌های بی‌چون‌وچرای دولت جو بایدن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت.

معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شمار آن گزارش می‌شود»، اظهار داشت: جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود.
هم میهن نوشت: جو بایدن به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا از ۱۹۴۸ تاکنون در زمان فضای جنگی به تل‌آویو سفر کرد تا هم با اسرائیلیان و در سطحی بالاتر یهودیان همدردی کند و هم کمی از سرعت عملیات جنگی اسرائیل بکاهد.