اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تجهیزات نظامی اوکراین، از جمله پهپادهای آن ها منهدم شد.
همزمان با اینکه به نظر می‌رسد طرف‌های درگیر جنگ غزه در جریان مذاکرات قطر به توافقی نزدیک شده‌اند که هدف آن میانجیگری برای آزادی اسرا است، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به برقراری آتش‌بس تا دوشنبه هفته آینده ابراز امیدواری کرد.
تحلیلگر ارشد شبکه سی‌ان‌ان تأکید کرد آمریکا باید این ایده که حکومت ایران سقوط می‌کند را کنار بگذارد. فرید زکریا همچنین سوابق رفتاری آمریکا را علت تنفر ایران از آمریکا توصیف کرد.
مجری شبکه سی‌ان‌ان با برشمردن دلایل نفرت ایرانی‌ها از آمریکا در طول تاریخ که به ادغان او ناشی از اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران در طول سالیان متمادی بوده، نوشت بعید است روابط ایران و آمریکا بهبود یابد.
"کایرلو بودانوف" رییس اداره اطلاعات نظامی اوکراین ادعاهای غرب درباره انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و تاکید کرد که این اطلاعات واقعیت ندارند.
کشاورزان اروپایی در هفته‌های اخیر، در اعتراض به بالارفتن هزینه‌های کشاورزی و ورود بی‌رویه محصولات از اوکراین، اعتراض‌های دامنه‌داری شکل داده‌اند.
معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین و با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد که این تحریم‌ها حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین را هدف قرار داده است.
منابع آمریکایی اعلام کردند: ویلیام برنز برای پیوستن به مذاکرات توافق آزادی اسرای صهیونیست و برقراری آتش‌بس فردا عازم پاریس می شود.
سخنگوی کرملین در پی اظهارات توهین‌آمیز بایدن درباره پوتین افزود: بایدن دوست دارد مانند یک گاوچران هالیوودی رفتار کند، که این کار برای او امکانپذیر نیست.