اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ارشادی در واکنش به قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل؛

حامیان این قطعنامه، درپی کسب امتیاز و استفاده ابزاری از حقوق بشراند!

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: بررسی فهرست حامیان قطعنامه بیانگر آن است که حامیان اصلی نژادپرستی، اشغالگری گردهم آمده اند تا دیگران را به رعایت حقوق بشر موعظه کنند.
ایلان ماسک مانند ترامپ یک چهره شاخص رسانه ای در آمریکا است و به علت جوانی، خلاقیت فوق العاده و فعالیتش در عرصه فناوری می تواند بیش از رئیس جمهور سابق آمریکا طرفدار جذب کند.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه طرف‌های مقابل با حُسن‌نیت و با نگاه به حل مسئله به تلاش‌های خود ادامه دهند و تأکید کرد: ما خوشبین هستیم در شرایطی که طرف مقابل واقع‌بینانه عمل کند، بتوانیم به پیشرفت در این دور از مذاکرات نائل آییم.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین با بیان اینکه توافق در زمینه تاسیسات کرج کاملا مطابق نیازهای جامعه بین المللی است،گفت:توافق در این زمینه یک گشایش واقعی است..
باقری در توئیتر تاکید کرد؛

امکان پیشرفت وجود دارد

رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین در توییتی نوشت: گفتگوهای فشرده، هم در سطح کارشناسی و هم مذاکره‌کنندگان ارشد ادامه دارد، چنانچه همه طرف ها جدیت داشته باشند امکان پیشرفت وجود خواهد داشت.
وزیر خارجه کشورمان در گفتگوی با دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید بر اینکه ایران با حسن نیت و ابتکار عمل فعال ، در مذاکرات وین به دنبال رسیدن به یک توافق خوب است اما زبان تهدید را به هیچ وجه بر نمی تابیم.
در نشست شورای امنیت سازمان ملل؛

گوترش خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

دبیر کل سازمان ملل و معاون سیاسی وی در نشست شورای امنیت، خواستار لغو تحریم های ایران و تمدید معافیت برخی کشورها از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران شدند.
مذاکره‌ کننده ارشد ایران در مذاکرات با تاکید بر اینکه از نظر ما هر تحریمی که متناقض با مفاد برجام باشد‏ باید لغو شود،گفت: همه تحریم‌های مرتبط با برجام و تمامی تحریم‌هایی که تحت کارزار فشار حداکثری دولت قبلی اعمال شده‌اند، چون مرتبط با برجام است می‌بایست لغو شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اختلافات بر سر مسائل دوجانبه در مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش یافته است ،گفت: انتظار می‌رود دو طرف به زودی به توافق برسند.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی توییتری با ارائه گزارشی از تحولات اخیر مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین اشاره کرد و گفت: مسائل متعدد مهمی هنوز باقی مانده. اما مذاکره کنندگان سخت تلاش می کنند اختلافات را کم کنند.
نماینده ویژه روسیه در سازمان ملل اعلام کرد نشست بررسی وضعیت برجام با حضور آمریکا و بدون حضور ایران در این نشست برگزار شد.
نیویورک تایمز با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای ممانعت از احیای برجام؛

گانتس و رئیس موساد دست‌ از پا درازتر از آمریکا بازگشتند

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به تلاش های اخیر رژیم صهیونیستی در منصرف کردن دولت جو بایدن از تلاش برای به سرانجام رسیدن مذاکرات وین، مطرح کرد اختلافات مقامات اسراییلی با آمریکا در این زمینه پابرجا باقی مانده است.
مذاکره کننده ارشد کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: رفتار مسئولانه ایران، توافق را زنده نگه داشته است و فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره خللی در جدیت مذاکره ایجاد نخواهد کرد.
سخنگوی کاخ سفید گفت: با توجه به توسعه‌های مداوم برنامه هسته‌ای ایران، رئیس‌جمهور بایدن از تیمش خواسته است در صورت شکست دیپلماسی آمادگی داشته باشند؛ ما باید به گزینه‌های دیگری روی بیاوریم که احتیاج به آمادگی و مقدمات دارد.
نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با مقامات چین و روسیه خاطرنشان کرد: ما به همکاری سه‌جانبه خود برای رسیدن به هدف مشترکمان مبنی بر بازگشت متقابل به برجام ادامه می دهیم.
نماینده ایران در سازمان ملل گفت: برای جلوگیری از رنج بیشتر مردم سوریه و آثار منفی درگیری این کشور بر صلح و امنیت منطقه ای، باید تلاش ها برای پایان دادن به آن مضاعف گردد.