اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: تنها حدود ۲۰ درصد نیروهای روس مستقر در اطراف پایتخت اوکراین در حال جابه‌جا شدن هستند، مسیر آن ها را جاده شمالی منتهی به بلاروس عنوان کرد.
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی را در یک انتخابات فرضی ۲۰۲۴ شکست خواهد داد.
ولودیمیر زلنسکی اعلام کرده بود که هرگونه توافقی در قبال اعلام بی طرفی در ازای دریافت تضمین امنیتی با برگزاری رفراندوم خواهد بود.
وزیرخارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی سفر کرده و در دیدار با نخست وزیر اسرائیل در مورد همکاری های دوجانبه به ویژه مقابله با ایران گفت وگو کرده است.
روزنامه گاردین نوشت: ندیم زهوای (Nadhim Zahawi) وزیر آموزش انگلیس همزمان با انتقادها از اظهارات بایدن درباره آینده پوتین تصمیم گیری در این زمینه را برعهده مردم روسیه دانست.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ، روسای جمهور روسیه و چین و همینطور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را باهوش خواند.
کاخ سفید اعلام کرد: منظور رئیس جمهوری آمریکا از صحبت‌هایش در ورشو تغییر حکومت در روسیه نبوده است. بایدن پیشتر در سخنرانی خود در ورشو گفته بود که پوتین دیگر نباید در قدرت بماند.