خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

این‌گونه است که این روزها علاوه‌بر ملت‌های مسلمان، شاهد تظاهرات گسترده و در مواردی صدها هزار نفری ملت‌های غیر‌مسلمان در آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها هستیم. به بیان دیگر افکار عمومی جهانیان هم برای مقابله جانانه با صهیونیست‌های وحشی آماده شده است... و بالاخره همه شواهد حاکی از آن است که روز انتقام نزدیک است.
در جست‌وجوها در تاریخ 70 ساله تجاوز و اشغالگری، به سند قابل توجهی از پرونده بازجویی ساواک آیت‌الله هاشمی در حدود 60 سال پیش برخوردم که خود می‌تواند روشنگر عمق فاجعه استعمار در فلسطین اشغالی باشد، لذا به این نتیجه رسیدم که مطلب را بازنشر کنم. اهمیت این سند تاریخی در این است که بستر زمانی و سیاسی انتشار اولین اثر آگاهی‌بخش درباره جنایات اسراییل را نشان می‌دهد که سال به سال فجیع‌تر شده و می‌تواند فجیع‌تر هم شود.
در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی صورت گرفت

عزای عمومی در سراسر کشور اعلام شد

دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران بویژه کودکان و زنان بی پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، فردا چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.
رئیس جمهور ترکیه در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی که طی آن بیش از 500 نفر به شهادت رسیدند گفت از همه بشریت می‌خواهم که برای توقف این وحشی‌گری بی‌سابقه در نوار غزه اقدام کنند.
عربستان برای منافع ملی خود شروط به رسمیت شناختن اسرائیل مبنی بر رعایت حقوق فلسطینیان، به رسمیت شناختن مرزهای سال ١٩۶٧ و اجرای راه حل دو کشوری را نادیده گرفت. وقتی سعودی ها به عنوان محور جهان عرب این شروط را کنار گذاشتند حماس تصمیم گرفت برای اعلام موجودیت و جلوگیری از این عادی سازی وارد عمل نظامی علیه صهیونیست ها شود.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: امروز که فریاد مردم مظلوم فلسطین در عالم طنین انداز شده است همه ما مسئولیم و وظیفه داریم در مقابل این ستمکاران جانی و جورثومه های فساد و رژیم منفور و منحوس دست نشانده استعمار انگلیس و آمریکا، به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابیم.
وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست هشت ساعته با نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی، گفت که واشنگتن و تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به توافق رسیده‌اند.
دو روز بعد از عملیات درخشان طوفان الاقصی پایگاه خبری اینتل تایمز در گزارشی به بررسی ابعاد ضربات سخت مقاومت فلسطینی به صهیونیست‌ها پرداخت و نوشت که اسرائیل حیثیت اطلاعاتی و نظامی خود را باخت. در این گزارش به این موضوع اشاره‌ شده بود که ضربه امنیتی به رژیم صهیونیستی سخت‌تر از ضربه نظامی بوده و منشأ شکست موساد در عملیات مالزی است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به اذعان منابع رسانه‌ای عبری، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی آن متحمل شکست سنگینی در عملیات «طوفان الاقصی» شده‌اند، مدعی شد هدف تل‌آویو «نابودی حماس» است.