خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وبگاه تحلیلی بلومبرگ به نقل از مقام‌های رسمی گزارش کرده است که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه علیه فلسطینیان از ۶ هفته تا ۶ ماه طول خواهد کشید.
وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در اراضی اشغالی و اوکراین تأکید کرد که اروپا باید برای جنگ احتمالی در این منطقه آماده شود.
طوفان‌الاقصی، زیر سر ذوالفقار علی‌(ع)، و بارقه‌ای از تکاپوی «مرحب»کش اوست. مدیران MI6، CIA و موساد حق دارند بر پشت دست خود بزنند و بگویند مگر ما هزینه هنگفتی نکردیم و اسلام آمریکایی و شیعه و سنی انگلیسی نساختیم تا جهان اسلام را به جان هم بیندازیم.
انتقال ذخایر تسلیحاتی امریکا از کشور‌های مختلف به مقصد سرزمین‌های اشغالی با فوریت و حجمی بسیار بالا که امکان ریختن بمب به میزان چندین هزار تن را به صهیونیست‌ها بر روی غزه می‌دهد، احتمالاً به دور از هر گونه حساب و کتاب اخلاقی و مالی و تنها اقدامی برای حفظ بقای رژیم صهیونیستی است.
«عمر دیروی می‌گوید حالا و اینجا زمان و مکان مناسبی برای یک خداحافظی مناسب نیست. اینجا در زمینی پوشیده از اجسادی پیچیده در کفن‌های سفید و یا گذاشته‌شده در کیسه‌های اجساد و حالا که حمله‌های هوایی اسرائیل برای چهارمین هفته در حال تخریب محیط پیرامون او، محو کردن حجم بیشتری از محله او و از هم گسیختن صدها خانواده و رابطه دوستی است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود مطلبی منتشر کرد که در آن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فردی توصیف شده که اختیاری از خود ندارد و از سوی اوباما از پشت پرده هدایت می‌شود.

عملیات نفوذ گردان‌های شهید «عزالدین قسام» به آن سوی دیوار امنیتی در حد فاصل میان نوار غزه و فلسطین اشغالی آن هم در روز بیست و سوم جنگ علیه غزه، شکست فجیع دیگری برای رژیم صهیونیستی رقم زده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از توئیت جنجالی شب گذشته خود و انتقاد از ارتش و شاباک، امروز مجبور به عذرخواهی شد.
جمله‌ای از رئیس جمهور ترکیه که گفته بود"ممکن است یک شب ناگهانی حمله کنیم"، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و آن را به تهدید نظامی اردوغان علیه رژیم صهیونیستی تعبیر کردند.
بورل گفت: اتحادیه اروپا تمامی حملات علیه غیرنظامیان از جمله تداوم حملات راکتی بی امان عیله اسرائیل را محکوم می‌کند و ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی اسرا و گروگان‌ها هستیم.
وقتی از «ویکتور فرانکل» روانشناس مشهور اتریشی درباره روحیات برخی شکنجه‌گران و جنایتکاران سؤال شد، پاسخ داد بسیاری از این شکنجه‌گران شخصیت سادیسمی دارند. لذا از جنایت کردن نه تنها دچار عذاب وجدان نمی‌شوند بلکه لذت هم می‌برند.
نشست مجمع عمومی و قطعنامه تصویب شده در آن فرصتی مهم و حیاتی برای جامعه جهانی و کشورهای حق طلب است تا جدیت و عزم خود را برای انجام اقدامات اساسی به منظور تضمین حفاظت از غیرنظامیان و ارسال بلامانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه نشان دهند.
دومینیک دوویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه معتقد است که غرب باید چشمانش را باز کند و نمی‌تواند همزمان در مسئله اوکراین، روسیه را محکوم کند و در مسئله فلسطین با نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل از «اسرائیل» دفاع کند.