خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سرپرست ریاست جمهوری با تاریخی و برادرانه خواندن رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان، تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در دوکشور، به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تعاملات و تبادلات تجاری فیمابین تا چندین برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

یک مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این وزارتخانه و وزارت دادگستری این کشور به کرملین پیشنهاد داده‌اند که طالبان را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کند تا راه برای به‌رسمیت شناخته‌شدن این گروه توسط مسکو هموار شود.
نماینده اصالتا فلسطینی‌تبار در کنگره آمریکا اعلام کرد حامیان فلسطین باعث خواهند شد دولت جو بایدن و قانونگذاران کنگره در انتخابات پیش رو به خاطر حمایتشان از رژیم صهیونیستی هزینه بدهند.

سرپرست وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان گفت: ایران و عمان با هم همکاری‌های جدی و موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.
وزارت خارجه چین در واکنش به سفر یک هیات از قانونگذاران آمریکایی به تایوان تاکید کرد که ایالات متحده قول‌های خود را درباره تایوان زیر پا گذاشته است.

برخلاف مخالفت چند کشور از قبیل آمریکا، انگلیس، جمهوری چک و اتریش از تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی اما گویی درخواست دادستان کل دیوان برای دستگیری نتانیاهو با استقبال بسیاری از کشورها حتی متحدان اروپایی کاخ سفید مواجه شده‌است.