خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا منفی بوده است.
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در مورد حملات شب گذشته ایران به اهدافی در اسرائیل، یادآور شد که جهان امروزی در آستانه یک بحران جدی و جدید در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.
رییس جمهور ضمن تجلیل از غیرت جوانان امت اسلامی در دفع فتنه‌های مختلف، تاکید کرد: توسعه روابط ایران و پاکستان خوشایند قدرت‌های سلطه‌گر نیست و آنها به دنبال شکاف بین ایران و پاکستان هستند.
اگر تهران تصمیم به انجام یک حمله "متناسب" با هدف "برقراری مجدد بازدارندگی" اش بگیرد، (تا به اسرائیل بفهماند که دیگر نباید چنین حمله‌ای را تکرار کند) ممکن است حملاتی موشکی را به یک سفارت خانه اسرائیل در نقطه‌ای از جهان انجام دهد.
۱۸۶روز ازعملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و شرایط برای مردم مظلوم غزه هر روز دردناک‌تر می‌شود اما روحیه مقاومت و جهادی همچنان در میان مردم غزه بالاست و این نقطه قوت ملت فلسطین است که نشان می‌دهد برخلاف بمباران‌ها و شهادت بیش از ۳۳هزارنفر و مجروح شدن حدود ۷۶هزار نفر، مردم غزه همچنان در برابر ابزار‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند.
در شرایط حساس و خطیر، اداره‌کنندگان کشورها زمانی می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که حمایت و پشتیبانی مردم را داشته باشند. جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی روز جهانی قدس که جمعه گذشته در ایران برگزار شد، بهترین شاخص و معیار برای دانستن این است که، مردم چه می‌خواهند. طبق اطلاعات دقیقی که به دست ما رسیده میزان مشارکت در این راهپیمایی ضدصهیونیستی «بی‌سابقه» بود.