خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

خط رسانه‌ای اصلاح‌طلبان در عین اینکه می‌خواهد دوقطبی سوریه-افغانستان را رقم بزند، قصد دارد با هدف قرار دادن عقبه فکری و استراتژیکی جریان مقاومت و تنزل آن به یک حرکت کور و بدون فکر، این گزاره را بین مردم افغانستان جا بیندازد که دولت ایران در کنار افغانستان نیست.
پس از آنکه کشور لبنان یک سال را بدون دولت رسمی سپری کرد، امروز رسما فرمان تشکیل دولت این کشور به امضای رئیس‌جمهور و مأمور تشکیل کابینه لبنان رسید.
مصطفی گودرزی می‌گوید: عراق بزرگترین هدف صادراتی ما برای کاشی و سرامیک است شاید بتوان گفت حدود ۸۰ درصد از بار صادراتی ما به عراق می‌رود.
سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، همتای اردنی و ریاض مالکی، همتای فلسطینی او امروز کمی پیش از آغاز صد و پنجاه و ششمین نشست شورای وزارتی اتحادیه عرب در کاخ التحریر در ساختمان وزارت خارجه مصر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
نماینده دائم و سفیر کشورمان نزد سازمان ملل متحد با سخنرانی در مراسم بزرگداشت منع آزمایشات هسته‌ای گفت: متاسفانه در سطح منطقه‌ای نیز رژیم صهیونیستی با داشتن انواع سلاح‌های کشتار جمعی نقش مخربی در خاورمیانه ایفا می‌کند.
این روزها قلب ایرانیان در پنجشیر می‌تپد و این دلشوره شامل همه ایرانیان، حتی آنها که به تازگی واقع‌گرایی سیاسی را تجربه می‌کنند هم می‌شود. به جز بخش کوچکی از تندروترین لایه‌های مسلمانان اهل تسنن، کمتر کسی در دنیا هست که در ترجیح احمدمسعود به هبت‌الله آخوندزاده لحظه‌ای تردید کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اولویت اول افغانستان ثبات و ارامش است، گفت: بی توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر و مداخله خارجی نگرانی اصلی دوستان مردم افغانستان است.
سلیمی در تذکری به دخالت های فرانسه علیه ایران بیان کرد؛

زمان قلدری و زورگویی به پایان رسیده است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فرانسه در امور کشورمان دخالت نکند، زمان زورگویی به پایان رسیده است.
بعد از خروج آخرین نفرات سربازان خارجی از افغانستان، زندگی در این کشور چه شکلی پیدا کرده است؟ چهار نفر از شهر‌ها و استان‌های مختلف به بی‌بی‌سی‌ورلد گفته‌اند که ابتدایی‌ترین آزادی‌های خود را از دست داده‌اند و برای زنده ماندن تقلا می‌کنند.
در برنامه این هفته جریان خاورمیانه که از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود به بررسی افزایش میزان محبوبیت حزب‌الله در لبنان پرداخته می‌شود.