ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل؛

گوترش خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

دبیر کل سازمان ملل و معاون سیاسی وی در نشست شورای امنیت، خواستار لغو تحریم های ایران و تمدید معافیت برخی کشورها از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران شدند.
بیانیه سفارت روسیه در ایران در مورد تحریف سخنان اولیانوف؛

مترجمان رادیو فردا زبان روسی را بهتر بیاموزند!

سفارت روسیه در ایران با اشاره به تحریف سخنان میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از سوی برخی از رسانه های فارسی زبان بیانیه‌ای منتشر کرد.
مذاکره‌ کننده ارشد ایران در مذاکرات با تاکید بر اینکه از نظر ما هر تحریمی که متناقض با مفاد برجام باشد‏ باید لغو شود،گفت: همه تحریم‌های مرتبط با برجام و تمامی تحریم‌هایی که تحت کارزار فشار حداکثری دولت قبلی اعمال شده‌اند، چون مرتبط با برجام است می‌بایست لغو شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اختلافات بر سر مسائل دوجانبه در مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش یافته است ،گفت: انتظار می‌رود دو طرف به زودی به توافق برسند.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه ایران بسیار بیشتر از سهم خود برای حفظ برجام تلاش کرده است،گفت: کسانی که ناقض برجام بودند باید مسئولیت بیشتری برای احیای آن برعهده بگیرند آن‌ها نمی‌توانند نقش قربانی را بازی و ایران را سرزنش کنند.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با همتای عمانی اش؛

ایران آماده نیل به یک توافق خوب جهت بهره‌مندی از مزایای اقتصادی است

وزیر خارجه کشورمان گفت: برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها، متناسب با برجام و در جهت بهره‌مندی کامل از مزایای اقتصادی توافق سال 2015 پیگیری خواهد شد .
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه هرگونه توسل به زور را در فضای سایبری رد می کنیم، اظهار داشت: ایران قربانی حملات روز افزون سایبری همچون استاکس نت از سوی آمریکا و اسرائیل بوده است.
روئسای جمهور ایران و ترکمنستان ضمن تاکید بر تقویت همکاری‌های مرزی و تسهیل در مبادلات کالا بر ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای افزایش سطح روابط بین دو کشور تاکید کردند.
مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ضمن اشاره به وجود برخی از هویت های نامشروع که همه تلاششان برهم زدن مسیر توافق و مذاکرات است، گفت:اختلاف دیدگاه بین دو طرف وجود دارد، ولی روند کار رو به جلوست.
نیویورک تایمز با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای ممانعت از احیای برجام؛

گانتس و رئیس موساد دست‌ از پا درازتر از آمریکا بازگشتند

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به تلاش های اخیر رژیم صهیونیستی در منصرف کردن دولت جو بایدن از تلاش برای به سرانجام رسیدن مذاکرات وین، مطرح کرد اختلافات مقامات اسراییلی با آمریکا در این زمینه پابرجا باقی مانده است.
ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی مجالس کشورهای مختلف در مسیر توسعه پایدار، هم‌گرایی سیاسی، اشتراک‌گذاری تجارب موفق و گسترش منافع مشترک طرفین این روزها در حال تقویت بوده و به عنوان ابزار مؤثر برای تأمین منافع ملی کشورهاست، از این رو مجلس شورای اسلامی نیز گام‌های بلندی در راستای احیا و تقویت دیپلماسی پارلمانی برداشته و در این مسیر رو به‌ جلو است.
مذاکره کننده ارشد کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: رفتار مسئولانه ایران، توافق را زنده نگه داشته است و فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره خللی در جدیت مذاکره ایجاد نخواهد کرد.