ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رسانه های عبری جزئیاتی از دیدار یائیر لاپید با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده و اعلام کردند دو طرف در این دیدار درباره ضرورت اقدام نظامی علیه ایران، توافق نظر نداشته اند.
نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت که تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باعث می‌شود تا آمریکا و اسرائیل در معرض خطر قرار بگیرند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تهدید ایران و روسیه به اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت انجام معامله پهپادی گفت: رئیس جمهور آمریکا در سفر به غرب آسیا درباره مقابله با تهدیدهای تهران بحث کرده است.
وزیر خارجه سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایران گفت‌وگو می کنند زیرا آن ها خواهان حل اختلافات از طریق گفت‌وگو هستند.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی مطرح کرد که توافق هسته‌ای[برجام] با وجود مذاکراتی طولانی که جهت احیای آن انجام گرفته و هنوز بی‌نتیجه باقی مانده، از بین نرفته است.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه تلویحاً ایران و روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت تبادلات نظامی تهدید کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین جلسه کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرد، به رئیس‌جمهور آمریکا گفته که تل‌آویو در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران حق کامل آزادی عمل را برای خود محفوظ می‌داند.
کاخ سفید مدعی شد که مقام‌های روس برای ارزیابی پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح ساخت ایران، طی هفته‌های اخیر حداقل دو بار از فرودگاهی در مرکز این کشور بازدید کرده‌اند.
وزیر خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که دست این کشور همچنان به سمت ایران دراز است و ما خواهان برقراری روابط عادی با این کشور هستیم.
در دنیای روابط بین‌الملل، عبارت «همه گزینه‌ها روی میز هستند» معنای خاصی دارد: استفاده از نیروی نظامی یک احتمال است. این خطی است که روسای جمهور مکررا زمانی که می‌خواهند به دیپلماتیک‌ترین شکل ممکن پیامی قوی به دشمن ارسال کنند از آن استفاده می‌کنند.
دکتر عین اللهی در این دیدار با بیان پیشینه همکاری و دوستی بین ایران و سوییس در گذشته، از سفیر این کشور خواست که در مدت حضور خود در ایران، تمام تلاشش را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه سلامت به کار بندد.