ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اهمیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در این کشور در مکالمه تلفنی خود با همتایش، گفت: رئیس گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی و ایران از تلاش‌های مجدانه خود برای پیگیری این موضوع علیرغم موانع موجود، خبر داد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مطرح کرد که آژانس اطلاعاتی برای اثبات وجود برنامه هسته‌ای تسلیحاتی در ایران ندارد.
نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی ادعاهای خود درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان را تکرار و از سخنرانی سال ۲۰۱۵ خود در کنگره آمریکا علیه برجام دفاع کرد.
وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاها مبنی بر ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین گفت که این همکاری‌ها نگرانی‌های امنیتی جدید را برای واشنگتن و متحدانش ایجاد کرده است.
مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه دخالت‌های آشکار واشنگتن در امور ایران تلاش کرد به بهانه ابراز همدردی با خانواده کودک کشته شده در جریان حمله تروریستی ایذه به ناآرامی‌ها در کشورمان دامن بزند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به مداخله عربستان سعودی در حوادث اخیر کشورمان گفت: سعودی بداند ایران خویشتنداری می‌کند اما این خویشتنداری حدی دارد.