ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

بنیامین نتانیاهو گفت: ایران، هفته گذشته، باری دیگر به یک نفت‌کش در خلیج فارس حمله کرده و باعث خدشه‌دار شدن آزادی دریانوردی شد.

یک تحلیلگر ارشد آمریکایی با بیان اینکه دیپلماسی بین ایران و آمریکا دشوار است به دولت جو بایدن پیشنهاد داد: برای احیای برجام راه‌هایی برای تشویق تهران بیابد حتی اگر این اقدامات خارج از چارچوب این توافق باشد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: براساس قواعد حاکم بر روابط بین‌المللی، سفر رئیس‌ جمهور رئیسی به چین قبل از آنکه چین رسماً به خاطر مواضع ضدایرانی شی‌جین‌ پینگ از دولت و ملت ایران عذرخواهی کند، اقدام درستی نبود.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی ایران نشان می‌دهد که ایران در حال آماده شدن برای دریافت جنگنده روسی سوخو ۳۵ است.
آکسیوس به نقل از مقام‌های اتحادیه اروپا مدعی شده این اتحادیه تصمیم دارد ۷ نهاد ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات احیای برجام گفت که به نظر می‌رسد آمریکا و سه قدرت اروپایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران «یک برنامه پنهان دارند».
سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به چین با هیات اعزامی که جای خالی برخی از وزرا در آن کاملا محسوس بود به نظر کارشناسان این بار دستاورد اقتصادی نداشت و بیشتر از اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد سیاسی است.
نیکی هیلی شخصیتی حزبی دارد و در صورت تشخیص این موضوع که دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی پیروز می شود، به نفع یکی دیگر از رقبای ترامپ که شانس بیشتری در پیروزی بر او دارد (مانند دسانتیس) کنار خواهد رفت.