ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مدتی پیش خبری در رسانه‌های فارسی زبان لندن نشین منتشر شد با این عنوان که کنگره آمریکا قانون هانت مصی علینژاد را تصویب کرده اما این قانون صرفاً در حد یک فضاسازی رسانه‌ای بیشتر نبوده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پایبندی کامل و مؤثر، راه صحیح برای پیشرفت در مسئله هسته‌ای ایران است، از آمریکا هم خواست هرچه سریعتر تصمیمی سیاسی برای عمل کردن به نتایج این گفتگوها بگیرد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و عضو مذاکره‌کننده این کشور برای احیای برجام، در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که در این نشست از سیاسی‌کاری‌های غیرقابل توجیه خودداری شود.
رافائل گروسی پس از سفر به تهران ادعاهایی را مطرح کرده که به لحاظ فنی فاقد ارزش است اما از نظر سیاسی می‌تواند قابل فهم باشد. غرب برای بازگشت به میز مذاکراتی که همواره اعتراف می‌کند راهی جز دیپلماسی در برابر ایران ندارد نیاز به آماده کردن فضا، عبور از نشست شورای حکام و حفظ آبروی خود دارد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از رویکرد تروئیکای اروپایی و آمریکا درقبال برنامه هسته‌ای کشورمان به دلیل تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی در گذشته انتقاد کرد.

وزیر امورخارجه لیتوانی با ادعای این که در میان کشورهای اتحادیه اروپا اتفاق نظر بیشتری برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران وجود دارد، گفت: اما مسائل عملی و قانونی وجود دارد که باید حل شود.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه سفر دو روزه خود به تهران با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می کند .