ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با وزیر ارتباطات و حمل و نقل عمان در مورد گستره وسیعی از همکاری های مشترک از جمله ترانزیت داده، راه اندازی خدمات پستی و همکاری در زمینه های فضایی توافق کردند.

گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی با مطرح کردن ادعاهایی علیه عملکرد نظامی ایران، طرحی را به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کرده‌اند که شامل اعمال تحریم‌ها علیه «طیفی گسترده از فعالیت‌های» حامی برنامه موشکی و پهپادی ایران می‌شود. تحریم‌ها همچنین شامل حال اعضای بزرگ‌سال خانواده افراد تحریم‌شده نیز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران می‌گوید که مانند تجربه موفق ارتباط نمایشگاهی با کشورهای عربی منطقه، ایران آمادگی دارد که در این زمینه با شرکت‌های عربستان سعودی نیز همکاری گسترده داشته باشد.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی پس از نامه گروهی از نمایندگان پارلمان این رژیم به وزیر امور خارجه آن در حمایت از اقدامات تجزیه طلبانه علیه ایران، گفت که اکثر این نمایندگان را به عقب‌نشینی از این نامه و متن آن قانع کرده است.
سناریوهای حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران در دو حالت کلی با همکاری یا اطلاع ایالات متحده آمریکا و بدون همکاری و اطلاع آمر یکا قابل دسته بندی است.
یک رسانه غربی در پی توقیف یک فروند کشتی متخلف با پرچم جزایر مارشال از سوی ایران ادعا کرد آمریکا طی روزهای اخیر یک محموله نفتی ایران را در دریا و پیش از این اقدام تهران، توقیف کرده است.