ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

به نظر می رســد از یک سو آمریکا به دنبال ارسال پیام به ایران در مورد غزه است و از ســوی دیگر به دنبال کنترل برنامه هســته ای ایــران و از ســوی دیگر نمی خواهد وضع اســرائیل بیــش از این بد شود.
یک مقام رسمی آمریکایی مدعی شد که رییس‌جمهور این کشور در دیدار اخیرش با همتای چینی خود که در پی تحولات اخیر منطقه انجام شد، درخواستی را درباره ایران با او مطرح کرد.
جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست اما به حملات تلافی جویانه خود برای حفاظت از نیروها و تاسیسات خودش در منطقه ادامه خواهد داد.
در حالی که آمریکا و اسرائیل جنگی تمام‌عیار را هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر در خاک فلسطین به راه انداخته‌اند، نیروهای نیابتی آنها جنگ دیگری را در داخل ایران اسلامی آغاز کرده‌اند. آنها با ایجاد شکاف و ترویج تحلیل‌های مخدوش و ایجاد محاسبات غلط، اراده‌ها را سست و به باورها حمله می‌کنند. آنها آفت هر ساختار محکم و مقاومی هستند و مثل موریانه‌ها از درون، سازه را تخریب می‌کنند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند
یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که کشورش اقدام‌هایی برای برقراری ارتباط مستقیم با ایران انجام داده است تا تأکید کند که به دنبال تشدید درگیری در خاورمیانه در میانه جنگ اسرائیل و حماس نیست.
عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا در اظهارنظری پیرامون جنگ اخیر اسرائیل در غزه و احتمال گسترش درگیری‌های نظامی در منطقه، تأکید کرد که وقتی درباره خاورمیانه صحبت می‌کنیم، بویژه وقتی قرار است پای ایران در میان باشد، باید بسیار محتاط باشیم.
از این رو سفر الســودانی به ایران درست زمانی که آقای بلینکن به عراق سفر کرده است می توان در ارتباط با سفر موضوعات مختلف از جمله پیام های آمریکا به مقامات ایران در ارتباط با غزه و اسرائیل باشــد. آنچه ایران البته اعلام کرده این است که تهران به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیست و باید آتش بس در غزه برقرار شود.
بازار محتوای رسانه‌ای مسکو از ۱۷ تا ۱۹ آبان در پایتخت روسیه برپا می‌شود و اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در این بازار به ارائه محتوای سازمان صداوسیما می‌پردازد.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مسکو که قرار بود در تاریخ ۱۵ نوامبر انجام بگیرد به درخواست طرف فلسطینی به تعویق افتاده است.