ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با پرسون؛

آمریکا زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند

کارشناس مسائل آمریکا درباره رفتار امریکا علیه ایران درخصوص مکانیسم ماشه، گفت: اقدام عاقلانه ایالات متحده، برگرداندن وضع به حالت سابق و جبران خسارت اقتصادی به ایران است و باید برای استقلال ملت ها احترام قائل شود و زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند.

روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

امروز زمان نه گفتن به زورگویی و قلدری است

رییس جمهوری در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که برای جهان امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است، گفت: دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است. ملت ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن تر و قانون مدارتر هستند.
دبیرکل سازمان ملل:

دنیای ما دشمنی مشترک دارد

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت سی ویکم شهرویورماه روز بین المللی صلح نوشت: دنیای ما با دشمنی مشترک روبرو است؛ ویروسی کشنده که باعث رنجی عظیم می‌شود معیشت را از بین می‌برد و به تنش‌های بین‌المللی کمک و چالش‌های از قبل سهمگین صلح و امنیت را بدتر می‌کند.
علی اکبر دارینی در گفت و گو با پرسون:

آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناکام ماند

کارشناس مطالعات آمریکا گفت: برای نخستین بار در تاریخ است که یک عضو دائم شورای امنیت نمی تواند به هیچ یک از اهداف خود برس، آمریکا در اعمال تحریم‌ها و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران شکست خورده و ناکام مانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مدرسه مردم باوری است و این را باید بدانیم که هرگاه مردم را باور کنیم پیروز خواهیم شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا طرف اشتباه تاریخ ایستاده و وظایف خود را فراموش کرده است، گفت: پیام تهران به واشنگتن این است که به جامعه‌ جهانی و وظایف خود برگردد. اگر آمریکا دست از یاغی‌گری بردارد، جامعه جهانی آنها را خواهد پذیرفت.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست کمیسیون با موضوع بررسی طرح سه‌ فوریتی مقابله با تصمیم آمریکا خبر داد و گفت: رفع محدودیت‌های هسته‌ای و کاهش همکاری با آژانس پیشنهادات مطرح در این طرح است.
ایران در نامه‌ای رسمی به سازمان ملل؛

به تهدیدهای ترامپ معترض هستیم

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت مراتب اعتراض خود را به تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران ابراز داشت.
سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: غربی‌ها نگران سلاح هسته‌ای نیستند و ترسشان از پرچم‌داری ایران در مسیر مقاومت است. آن‌ها با همه اختلافاتشان در برابر ایران موضعی واحد دارند که برای ما درس آموز است.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران؛

کرونا جان 127 ایرانی را گرفت/ تاکنون 22 هزار و 669 نفر در کشور جان باخته اند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.
در هفت سال گذشته محقق شد؛

صادرات غیرنفتی ۴۳ درصد رشد داشته است

صادرات کالا یکی از راهکارهای معرفی محصولات ایرانی به جهان است که با وجود تحریم‌های آمریکا دولت در سال گذشته با ایجاد امکانات برای صادرکنندگان رکورد وزنی صادرات غیر نفتی را بعد از ۴۰ سال شکست. سال گذشته حجم صادرات به ۱۳۴ میلیون تن رسید که در مقایسه با سال ۹۲، ‌رشدی ۴۳ را نشان می‌دهد.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی معتقد است سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران و پیام‌های وی در فضای مجازی نشان دهنده این است که اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند فشارهای آمریکا علیه ایران کارساز نبوده و باید نقش فعالتری در دیپلماسی خود ایفا کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر خیانت امارات درباره اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جبران نشود مطمئناً بسیاری از معادلات سیاسی، امنیتی و دفاعی منطقه در آینده تغییر خواهد کرد و مسئولان امارات بیشترین زیان را خواهند دید.