ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه کشور‌های غربی به جای اصرار بر بازی نخ‌نما شده و مقصرنمایی، برای پیشرفت گفتگو‌ها جدیت و اراده به خرج دهند،گفت: این اولین بار نیست که طرف‌های غربی به تحریف واقعیت و درز اطلاعات نادرست متوسل می‌شوند
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمان برخی از کشورهای منطقه که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند بدانند؛ این رژیم شمشیر مرگ بار آمریکا در منطقه است.
جهت شرکت در اجلاس پاکستان صورت گرفت؛

امیرعبداللهیان وارد اسلام‌آباد شد

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش به منظور شرکت در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی وارد اسلام آباد پایتخت کشور پاکستان شد.
امیرعبداللهیان در بدو ورود به پاکستان خبر داد؛

موضوع افغانستان و فلسطین محوریت اجلاس اسلام آباد

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کنن،گفت: مردم افغانستان در شرایط سختی به سر می‌برند .
نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین؛

در دور هفتم مذاکرات به مبنای مشترکی رسیدیم

هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در صفحه کاربری خود توضیحاتی درخصوص سه محورهای اصلی دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین و وقفه ایجاد شده در جلسات آن ارائه کرد.
این اولین‌بار نیست که شاهد پیشنهاد مذاکرات و توسعه روابط ایران و عربستان هستیم؛ مذاکراتی که چندین دوره در بغداد ادامه یافته اما اراده جدی ازسوی ریاض برای پیشرفت این مذاکرات دیده نشده است؛ کمااینکه پایان جنگ یمن یکی از پیش‌شرط‌های ایران برای گفت‌وگو با عربستان است؛ موضوعی که با ارسال سیگنال‌های متناقض هیات حاکمه آل‌سعود نوعی سردرگمی و اختلاف در میان هیات حاکمه سعودی برای عبور از مشکلات و بحران‌های موجود این کشور در عرصه سیاست خارجی به وجود آورده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ضمن تاکید بر اینکه اولویت واشنگتن همچنان انجام مذاکره سازنده با تمام طرف های برجام برای بازگشت متقابل به توافق است. گفت: اما هنوز زود است بتوان گفت که آیا ایران با رویکرد سازنده به مذاکرات بازگشته است، یا خیر.
ارشادی در واکنش به قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل؛

حامیان این قطعنامه، درپی کسب امتیاز و استفاده ابزاری از حقوق بشراند!

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: بررسی فهرست حامیان قطعنامه بیانگر آن است که حامیان اصلی نژادپرستی، اشغالگری گردهم آمده اند تا دیگران را به رعایت حقوق بشر موعظه کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه طرف‌های مقابل با حُسن‌نیت و با نگاه به حل مسئله به تلاش‌های خود ادامه دهند و تأکید کرد: ما خوشبین هستیم در شرایطی که طرف مقابل واقع‌بینانه عمل کند، بتوانیم به پیشرفت در این دور از مذاکرات نائل آییم.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین با بیان اینکه توافق در زمینه تاسیسات کرج کاملا مطابق نیازهای جامعه بین المللی است،گفت:توافق در این زمینه یک گشایش واقعی است..
باقری در توئیتر تاکید کرد؛

امکان پیشرفت وجود دارد

رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین در توییتی نوشت: گفتگوهای فشرده، هم در سطح کارشناسی و هم مذاکره‌کنندگان ارشد ادامه دارد، چنانچه همه طرف ها جدیت داشته باشند امکان پیشرفت وجود خواهد داشت.
وزیر خارجه کشورمان در گفتگوی با دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید بر اینکه ایران با حسن نیت و ابتکار عمل فعال ، در مذاکرات وین به دنبال رسیدن به یک توافق خوب است اما زبان تهدید را به هیچ وجه بر نمی تابیم.
در نشست شورای امنیت سازمان ملل؛

گوترش خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

دبیر کل سازمان ملل و معاون سیاسی وی در نشست شورای امنیت، خواستار لغو تحریم های ایران و تمدید معافیت برخی کشورها از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران شدند.
بیانیه سفارت روسیه در ایران در مورد تحریف سخنان اولیانوف؛

مترجمان رادیو فردا زبان روسی را بهتر بیاموزند!

سفارت روسیه در ایران با اشاره به تحریف سخنان میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از سوی برخی از رسانه های فارسی زبان بیانیه‌ای منتشر کرد.
مذاکره‌ کننده ارشد ایران در مذاکرات با تاکید بر اینکه از نظر ما هر تحریمی که متناقض با مفاد برجام باشد‏ باید لغو شود،گفت: همه تحریم‌های مرتبط با برجام و تمامی تحریم‌هایی که تحت کارزار فشار حداکثری دولت قبلی اعمال شده‌اند، چون مرتبط با برجام است می‌بایست لغو شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اختلافات بر سر مسائل دوجانبه در مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش یافته است ،گفت: انتظار می‌رود دو طرف به زودی به توافق برسند.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه ایران بسیار بیشتر از سهم خود برای حفظ برجام تلاش کرده است،گفت: کسانی که ناقض برجام بودند باید مسئولیت بیشتری برای احیای آن برعهده بگیرند آن‌ها نمی‌توانند نقش قربانی را بازی و ایران را سرزنش کنند.