کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کتاب «جودی کتاب‌خوان می‌شود» نوشته مگان مک‌دونالد با ترجمه محبوبه نجف‌خانی به‌عنوان چهاردهمین کتاب مجموعه «جودی دمدمی» توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.
رمان «توله‌های تلخ» نوشته «قباد آذرآیین» که به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر شده، روایت پدربزرگی است که هربار به خواب می‌رود در کودکی‌اش بیدار می‌شود.
در مصاحبه با ندا چلنگر، نویسنده کتاب «ازدواج در ادیان ابراهیمی» عنوان شد:

بنویسید؛ حتی اگر اصولش را بلد نباشید!

کتاب «ازدواج در ادیان ابراهیمی» یکی از کتاب های تازه منتشر شده در حوزه علوم اجتماعی به شمار می رود، نگارنده هدف از تألیف آن را علاقمندی و آشنایی با دین یهود به ویژه ازدواج آنها عنوان کرده و مقایسه ای با ازدواج در دین اسلام داشته است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رتبه سوم «پرفروش‌ترین ناشران» اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران دریافت کرد. معرفی هیأت‌داوران بخش پویانمایی مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کانون از دیگر خبرهای امروز این نهاد است.
قاچاقچیان کتاب که هر روز دنبال بازار جدیدی برای عرضه و فروش کتاب‌های خود هستند این بار با مهاجرت به دل فضای مجازی و ساختن کانال‌های فروش کتاب و عضویت افراد در آن به چاپ و نشر آثار کتاب‌سازی‌شده و قاچاق مبادرت می‌کنند.
عرضه کاغذ به ناشران با ارز دولتی تا پایان دولت دوازدهم؛

خبرهای خوش آقای مشاور در آستانه روز قلم

مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد برای ادامه روند اختصاص ارز دولتی به کاغذ ناشران و مطبوعات گفت: کارهای مقدماتی انجام شده و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم کاغذ با ارز ترجیحی را در اختیار ناشران قرار دهیم.
به مناسبت 10 تیر روز بزرگداشت صائب تبریزی؛

سرآمد سبک دیده نشده+ ویدیو


"صائب تبریزی" شاعر ایرانی قرن یازدهم است، که از سرآمدان شعر فارسی به شمار می‌رود.
اولین فروشگاه تخصصی کتاب، لوازم‌التحریر و هدایای فرهنگی ویژه نوجوانان در کشور، نهم تیرماه افتتاح می‌شود.
یانیس اشوتس، مترجم آثار فلسفی ایران، اسلام‌شناس، متخصص فلسفه و عرفان اسلامی و پژوهشگر مکتب فلسفیِ اصفهان، از دنیا رفت.
همزمان با دهه کرامت کتاب عکس «خواهر خورشید» مجموعه ای مصور از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حاصل ۱۵ سال عکاسی امیر حسامی‌نژاد هنرمند عکاس قمی منتشر شد.
کتاب «آماده باش» نوشته وِرا برازگُل و ترجمه نگار عباس پور، داستان دختر بچه‌ای به نام وِرا است که راهی یک کمپ تابستانی می‌شود.