تجدید چاپ دو کتاب از انتشارات انقلاب اسلامی

دو عنوان از کتب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) تجدید چاپ شدند.
تصویر تجدید چاپ دو کتاب از انتشارات انقلاب اسلامی

به گزارش سایت خبری پرسون، چاپ دهم کتاب «دو امام مجاهد» اثر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) که حاصل گردآوری و تدوین شش سخنرانی از ایشان در سال‌های ۵۱ و ۵۲ شمسی‌ است، روانه بازار کتاب شد. این ۶ گفتار، تحلیل مبارزات حسنین (علیهماالسّلام) را شامل می‌شود.

شرح نظریّه‌ «انسان ۲۵۰ساله»، تبیین جایگاه والا و مهمّ امام حسن(علیه‌السّلام)، چرایی دست کشیدن از جنگ و علل پذیرفتن آتش‌بس و بیان تفاوت شرایط امام حسن و امام حسین(علیهماالسّلام)، تحلیل قیام حسینی، اهداف قیام حسینی و تحلیل ریشه‌های آن، تحلیل وضعیت دوران امام حسین (علیه‌السلام) و اقدامات ایشان از موضوعات اصلی این کتاب است. بخش پایانی این کتاب مربوط به سخنرانی شب عاشورای معظّمٌ‌له در محرّم سال ۱۳۹۳ هجری قمری (مصادف با ۲۴/ بهمن/ ۱۳۵۲) در هیئت انصارالحسین (علیه‌السلام) است.

کتاب «گفتاری در باب صبر» حاوی سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۲ در مسجد کرامت مشهد مقدس، با موضوع صبر است که حاوی مطالب مفیدی در باب مفهوم صبر از نگاه قرآن و روایات است. این کتاب به چاپ سوم رسیده است.

نکته جالب توجه اینکه سخنرانی های گردآوری شده در این کتاب، در زمانی بیان شده که هیچ امیدی به تحقق حکومت اسلامی نبوده و مبارزان انقلابی، راهی طولانی را برای خود متصور بودند. انتخاب موضوع «صبر» در آن دوران نشان از نکته سنجی رهبری در دوران مذکور بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب ها را از کتابفروشی های سراسر کشور یا از سایت انتشارات انقلاب اسلامی به آدرس www.book-khamenei.ir تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

367719