کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته داستان جدید استفن کینگ تحت عنوان «بیلی سامرز» موفق به حضور در رتبه اول پرفروش‌های نیویورک‌تایمز در بخش چاپی و الکترونیک شد.
محسن کاویانی، شاعر جوان کشورمان همزمان با ایام محرم و سوگواری امام حسین (ع) دو شعر سروده است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که قرار بود به صورت ترکیبی (فیزیکی و مجازی) در تاریخ بیست‌وپنجم تا بیست‌ونهم اوت ۲۰۲۱ (سوم تا هفتم شهریور ۱۴۰۰) برگزار شود به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.
جایزه ادبی خانه پوشکین در لندن که از سال ۲۰۱۳ هرساله به بهترین اثر غیرداستانی که به زبان انگلیسی درباره روسیه نوشته شده باشد، اهدا می‌شود، نامزدهای سال ۲۰۲۱ خود را شناخت. 

آیین شعرخوانی عاشورایی «قیامتِ دنیا» یکشنبه (بیست‌ و چهارم مرداد ماه ۱۴۰۰) برای عرض ارادت به محضر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور شاعران برگزار می‌شود.

همزمان با ایام محرم بخش‌هایی از کتاب‌ «آه»، مقتل حسین بن علی(ع) اثر یاسین حجازی در صفحه اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی تهران باز خوانی و باز نشر می‌شود.

انتشار هم زمان با ماه محرم؛

کتاب «مادر عشق» را بخوانید

کتاب «مادر عشق» روایت داستانی از زندگی حضرت ام البنین (س)، مادر حضرت عباس (ع) است که با هدف آشنایی نوجوانان از زنان صدر اسلام و الگوبرداری از زندگی آنان از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شده است.
تابلوی جدید خیابان عاطفی سابق در تهران حاوی نام استاد نجف دریابندری که با تصمیم شورای شهر تهران در خرداد ماه سال جاری تغییر یافته بود، بعد از دوماه تعویض شد.
نقاشی اصیل ونسان ونگوگ از چشم‌انداز درختان زیتون و سرو زیر نور آفتاب ظهرگاهی روز اول نوامبر در کریستیز نیویورک حراج می‌شود و انتظار می‌رود با ۴۰ میلیون دلار از گران‌ترین تابلوهای استاد هلندی در سال‌های اخیر باشد.
نایب‌رئیس و سخنگوی انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران می‌گوید: دهه‌هاست، روزنامه‌نگاری ایران با چالش‌های عدیده‌ای دست‌ به‌ گریبان است که تدبیر مؤثری برای مهار آن‌ها اندیشیده و اجرایی نشده است.
محمدرضا حکیمی که به دلیل ابتلا به کرونا چندی پیش برای بار دوم در مدت اخیر در بیمارستان بستری شد، حالا چند روزی است که دوباره به خانه بازگشته، حال عمومی خوبی دارد اما هنوز دچار ضعف جسمانی شدیدی است واکنون در بخش آی سی یو است.