کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

جستارهای اعتقادی «غلو»، مجموعه مقالاتی است که در حوزه «غلو پژوهی» سامان یافته و توسط نشریات معتبر علمی داخلی به چاپ رسیده است.
«کتاب آرامش» نوشته مت هیگ با ترجمه مریم فتاح‌زاده توسط نشر چترنگ منتشر و راهی بازار نشر شد.
همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نقد و بررسی کتاب «گلستان هنر» اثر قاضی میراحمد منشی‌قمی به تصحیح سیدکمال حاج‌سیدجوادی به‌صورت وبینار برگزار خواهد شد.

نشست هم‌اندیشی تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات کشور با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران مطبوعات و واردکنندگان کاغذ در محل سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.
«رادنامه‌ای به نوش» داستان بلند عاشقانه‌ای به قلم امین پناهی است که به‌تازگی از سوی انتشارات فرهنگ مردم منتشر و روانۀ بازار کتاب شده است.

فرزانه آقاپور می‌گوید ادبیات مهاجرت ادبیاتِ گذار است. در رمان‌های نوجوانان باید مسئله گذار و مهاجرت از نوجوانی به جوانی و همچنین هویت مطرح است.
کتاب «آینه صبوری» با هدف روایت سرگذشت ۳۰ تن از بانوان شهید و جانباز استان قزوین به قلم حسن شکیب‌زاده تدوین و منتشر شد.
خواندن کتاب هایی درمورد آداب معاشرت به ما کمک می‌کند تا رفتار صحیح با دیگران داشته و تاثیرگذاری خوبی هم بر روی دیگران داشته باشیم.
طی مراسمی با حضور دبیرکل و مسئولان نهاد کتابخانه‌ها، مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان عرصه کارتون و کاریکاتور، برگزیدگان پنجمین دوسالانه کارتون کتاب معرفی و تجلیل شدند.