«درآمدی تاریخی به نظریه تکامل» در کتابفروشی ها

کتاب «درآمدی تاریخی به نظریه تکامل» با ترجمه محمدرضا توکلی صابری منتشر شد.

تصویر «درآمدی تاریخی به نظریه تکامل» در کتابفروشی ها

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب «درآمدی تاریخی به نظریه تکامل» نوشته جان اسکاتنی به تازگی با ترجمه محمدرضا توکلی صابری با شمارگان ۷۰۰ نسخه، ۱۹۲ صفحه (قطع پالتویی) و بهای ۹۵ هزار تومان توسط نشر کرگدن منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب سومین مجلد از مجموعه مطالعات تکامل نشر کرگدن است که با دبیری محمدرضا معمارصادقی منتشر می‌شود.

درک ما از نحوه پیدایش حیات و سیر تحول موجودات زنده بیش از هر چیز تحت تأثیر دو نظریه علمی است: تکامل از راه انتخاب طبیعی و ژنتیک. وقتی طبیعت‌شناس انگلیسی، چارلز داروین، در سال ۱۸۵۹ برای نخستین‌بار اندیشه‌های خود را در کتاب منشأ گونه‌ها مطرح کرد، با مقاومت‌های فراوانی هم در جامعۀ علمی و هم میان عموم مردم روبه‌رو شد.

چند سال بعد، وقتی راهبی ناشناس، گرگور مِندل، نتایج آزمایش‌های خود را منتشر کرد نیز جهان علم اهمیت یافته‌های او را در تأسیس آنچه بعدتر علم ژنتیک نامیده شد درنیافت. جان اسکاتنی در کتاب درآمدی تاریخی به نظریه تکامل آنچه را این دو مرد بزرگ کشف کردند توضیح می‌دهد. او داستان پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در این حوزه را، که در نهایت به گشودن راز ژنوم انسان ختم شد، گام‌به‌گام پی می‌گیرد. در این داستان شاهدیم که چگونه بشر کار را با این تصور که فسیل دایناسورها مربوط به استخوان غول‌های افسانه‌ای است آغاز کرد و با تکمیل تدریجی شواهد، توانست رشته حیات را از میکروارگانیسم‌های تک‌سلولی به نخستی‌هایی مانند خودش دنبال کند. کالبدشناسی، طبقه‌بندی، شیمی، زمین‌شناسی، باستان‌شناسی، و جنین‌شناسی همگی در تکمیل این داستان شگفت‌انگیز نقش داشته‌اند.

«درآمدی تاریخی به نظریه تکامل» برای همه خوانندگانی که درباره جهانی که در آن زندگی می‌کنیم کنجکاوند جذاب است و به آنان نشان می‌دهد نظریە تکامل چگونه درک ما را از خود و جایگاهمان در جهان تغییر داده است.

467601