کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کتاب «ابوالقاسم سحاب» نوشته مسعود آینه وند به عنوان سی و چهارمین کتاب از مجموعه پژوهشی شخصیت‌های مانا توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.
با انتخاب «تی. کینگفیشر» به عنوان برنده جایزه ادبیات علمی-تخیلی «هوگو»، زنان برای چندمین سال متوالی این جایزه را به خود اختصاص دادند.

۲ هزار مسکن برای اعضا در فاز اول شهرک هنر

خبر خوش آقای وزیر برای اعضای صندوق هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پروژه شهرک هنر گفت: از همکارانم در وزارت راه، سازمان عمران،، مسئولان شهرستان شهر جدید پرند و امام جمعه این شهر و همه کسانی که همت و یاری کردند تا دوستان من در وزارت فرهنگ و صندوق اعتباری هنر بتوانند در گام اول این کار را شروع کنند، تشکر می‌کنم.
نشر نیستان در راستای تولید آثار صوتی فاخر برای مخاطبان خود کتاب صوتی متن تاریخ بیهقی را با صدای احسان چریکی تولید کرده است.

از سر خیابان «رمضانی»،تابلوی نارنجی رنگی، شما را به سمت مقصدی هدایت می‌کند که روزگاری پدر شعر سپید در آن زندگی می‌کرد.خانه‌ای با دیوار سیمانی وسقف شیروانی‌ که درتقابل بابرج‌های سر به فلک کشیده اطراف است؛خانه‌ای که براساس معماری دهه ۲۰ و با اتاق‌های تو در تو همخوان با اقلیم سرد شمیران ساخته شده است.
کتاب «ردیف ویولن استاد ابوالحسن صبا - تنظیم برای ساز قانون راست کوک» با تنظیم ملیحه سعیدی و اجرای بهار امراللهی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا به‌عنوان دبیر علمی چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و محمدباقر خرمشاد به‌عنوان دبیر علمی سی‌ویکمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.
کتاب «رسانه و سرمایه‌گذاری صنعتی: تحلیل جامعه‌شناختی جذب سرمایه‌گذار و توسعه ‌بخش خصوصی با تأکید بر نقش رسانه» نوشته صادق دوپیکر و با ویرایش روشنا جهانگیرفام و دانیال ایمانی توسط انتشارات فراهنر منتشر شد.
بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۵ خبرنگار شهید شده‌اند که نزدیک به نیمی از روزنامه نگارانی که کشته شدند به عنوان عکاس یا فیلمبردار سعی می کردند فاجعه انسانی در فلسطین را مستند کنند.