موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

روز جمعه دوازدهم آبان ماه تازه‌ترین کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری ارکستر همایون رحیمیان و تک نوازی مسیح تحویلداری در تالار وحدت تهران روی صحنه می رود.
تعدادی از فعالان عرصه موسیقی طی روزهای گذشته اقدام به انتشار آثار و تک آهنگ‌هایی کردند که به فراخور برگزاری کنسرت یا تازه‌ترین فعالیت‌هایشان در عرصه‌های مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.
حضور محمد معتمدی به عنوان بازیگر خواننده پروژه نمایشی موسیقایی «کلنل» یکی از تجربه‌های متفاوت او است که موجب شده مخاطبان با شمایل متفاوتی از خواننده صاحب‌نام این سال‌های کشورمان مواجه شوند.
تازه‌ترین نشست ماهانه هنرمندان موسیقی روز شنبه ششم آبان با حضور تعدادی از فعالان عرصه موسیقی و اجرای چند برنامه در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می‌شود.

.دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازه ترین گزارش آماری خود از تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه های اجرای صحنه ای، تک آهنگ و آلبوم موسیقی را منتشر کرد.
آلبوم «سونوریکا شماره یک» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های موسیقایی آنسامبل «خانه رویا» است که با محوریت آثار سه آهنگساز شناخته شده کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
۲ هزار مسکن برای اعضا در فاز اول شهرک هنر

خبر خوش آقای وزیر برای اعضای صندوق هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پروژه شهرک هنر گفت: از همکارانم در وزارت راه، سازمان عمران،، مسئولان شهرستان شهر جدید پرند و امام جمعه این شهر و همه کسانی که همت و یاری کردند تا دوستان من در وزارت فرهنگ و صندوق اعتباری هنر بتوانند در گام اول این کار را شروع کنند، تشکر می‌کنم.
روز گذشته آیین نکوداشت محمدرضا شجریان خواننده پیشگام موسیقی ایرانی در قالب یک برنامه مشترک صنفی در تالار جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
مراسم نکوداشت نصرالله ناصح‌پور خواننده موسیقی ایرانی روز سه شنبه دوم آبان ماه در قالب ویژه برنامه «آواز عشق» به میزبانی فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می شود.

کتاب «ردیف ویولن استاد ابوالحسن صبا - تنظیم برای ساز قانون راست کوک» با تنظیم ملیحه سعیدی و اجرای بهار امراللهی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.