موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهمترین اخبار

با اعلام علاقه معین برای بازگشت به ایران و همچنین اعلام نظر مدیران فرهنگی برای فراهم بودن شرایط بازگشت معین به کشور درصد بسیار کمی احتمال دارد که او بعد از تور کنسرت استانبول به ایران بیاید.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: بیانیۀ منتسب به این ستاد در خصوص ممنوعیت کنسرت علیرضا قربانی، بیانیه‌ ستاد نبوده و در اصل گفت‌وگوی یکی از مطالبه‌گران مردمی با بنده است که در گروه‌های غیررسمی انعکاس داده شد،
اقدام دیپلماتیکی که برای جلوگیری از کنسرت ساسی مانکن صورت گرفت یکی از مواردی است که جای تحسین داشت و خارج از قالب کلیشه‌ای و جناحی همیشگی قابل تعریف است.
به همت علاقه‌مندان به محسن چاوشی در آخرین فراخوان آزادی مرتبط با سال ۱۴۰۲ زمینه رهایی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد. به درستی در شمار سلبریتی‌های کشور آن که همواره در کنار اعتلای هویت هنری خود برای التیام درد نیازمندان، خاصه باز نمودن گره کور از کار زندانیان جرایم غیرعمد همواره با جدیت و اخلاص تلاش نموده کسی نیست جز آقای خاص موسیقی ایران.
ساسی مانکن، خواننده خارج‌نشینی که برای جذب فالوور، دست به هر کاری می‌زند، تیزر آهنگ جدیدش را با گزاره‌های تصویری توهین به امیرکبیر منتشر کرد.
میرکریمی خطاب به شروین حاجی پور:

کاش فیلمی داشتم که تو برایش میخواندی

رضا میرکریمی با انتشار استوری در اینستاگرامش برای شروین حاجی‌پور کاش فیلمی داشتم که تو برایش می‌خواندی.
پیروزی انقلاب اسلامی، فصل جدیدی از فعالیت‌های موسیقی در ایران را رقم زد. دو عامل مهم این تغییر را می‌توان اولا تلاش برای حاکمیت فقه شیعه و شریعت اسلامی بر ضوابط فعالیت‌های هنری و ثانیا تغییر محسوس در آرایش میدان تولیدات موسیقی دانست.
هروقت قرار است یک کنسرت مهم برگزار شود، چشم برخی دلال‌ها برق می‌زند.مثلا در کنسرت اخیر قربانی را در نظر بگیرید که طی ۳۲ سانس در ۱۶ شب به روی صحنه رفت. یک سوءاستفاده‌گر اگر در هر سانس، تنها ۱۰ بلیت قاچاق بفروشد و در هر بلیت نیز حداقل سودی ۱۰۰درصدی را تجربه کند، به درآمد ۲۵۶ میلیون تومانی دست می‌یابد.
مدتی قبل بود که خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان منتشر شد و در پی این موضوع، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد ابراز امیدواری کردند که این این کنسرت هرچه زودتر برگزار شود؛ در حال حاضر و طبق برنامه اعلام شده قرار بر این است که علیرضا قربانی از ۱۴ تا ۲۱ اسفند در اصفهان برگزار شود.