سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال، نخستین نمایش جهانی خود را در پاریس و پیش از اکران عمومی در آمریکا تجربه کرد.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرد: اتفاق جدیدی برای فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله رخ نداده و این فیلم فقط پروانه نمایش برای خارج از کشور دارد.
بیستمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه‌ هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» ساخته محمد احسانی محصول سال ۱۴۰۰ اختصاص دارد.
«محمدرضا فروتن» ۳ دهه پس از شروع فعالیت حرفه‌ای خود در سینما، همچنان بازیگری است که حضور او در فیلمی، اتفاق مهم آن اثر شمرده شده و کانون توجهات را به سمت خود جلب می‌کند.
جشنواره بین‌المللی فیلم حوا یک رویداد سینمایی در حوزه خانواده و با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» در تهران با نمایش فیلم «در آغوش درخت» و به طور همزمان در ۱۳ استان کشورآغاز می‌شود.
قسمت جدید «ایندیانا جونز» نتوانست گیشه سینمای آمریکا را حفظ کند و در دومین هفته اکران جای خود را به یک فیلم ترسناک و هیجانی داد.

«جفری کارلسون» ـ بازیگر آمریکایی سینما، تلویزیون و تئاتر ـ در سن ۴۸ سالگی و به دلیل نامعلوم درگذشت.
برادران کوئن فیلمسازان سرشناس هالیوودی پس از چند سال فیلمسازی مستقل، قرار است بار دیگر برای کارگردانی یک فیلم جدید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

نمایش‌های «متساوی الساقین» به کارگردانی فضل‌اله عمرانی و پژمان برزگر، «قاجارنامه» به کارگردانی کمال مقدم و «گاچا» به کارگردانی حنا فرید در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌روند.
نمایش «عشق به افق خورشید» بر اساس مجموعه «سانتاماریا» نوشته سید مهدی شجاعی و کارگردانی زهرا جَربان از روز سه شنبه بیستم تیرماه به مدت یک هفته در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.